کرونا ویروس و کاهش ناگهانی قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین

همان طور که احتمالا همه اطلاع دارید بیت کوین در هفته گذشته کاهش پنجاه درصدی داشته است. در ابتدای پخش شدن خبر انتشار کرونا ویروس (Covid_19) همان طور که در مقاله پیشین توضیح دادیم تمامی بازارهای جهانی با کاهش روبرو شدند به جز طلا اما در دو سه روز گذشته این ویروس به بازار طلا نیز سرایت نمود و طلا هم با کاهش هشت در صدی در یک روز مواجه شد.

آیا بیت کوین یک سرمایه گذاری نا امن است؟

تایلر وینکلووس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت جمینی (Gemini) و سرمایه گذار برجسته بیت کوین است. شرکت جمینی، یک شرکت اعتماد نیویورکی است. کارش صرافی ارزهای دیجیتال، خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال است. تایلر وینکلووس با وجود خرابی اخیر در بازار، برای دفاع از بیت کوین در توئیتر خود نوشت: بیت کوین هنوز در شروع کارش قرار دارد اگر بیت کوین طلای دوم نیست پس چیست؟ واقعیت اینکه، طوری که همه انتظار داشتند، عمل نمی کند فقط نشان می دهد که در ابتدای راه است.

آنتونی پامپلیانو، بنیانگذار و شریک شرکت مورگان کریک دیجیتال، با حمایت از ادعای وینکلووس، سقوط اخیر بازار رمزنگاری را به بحران نقدینگی وسیع در اقتصاد جهانی نسبت داده است. او گفته است:

بیت کوین و طلا مانند هم عمل می کنند اگر در بحران نقدینگی قرار بگیرند قیمت شان کاهش می یابد. دقیقا همین اتفاق در بحران نقدینگی در سال 2008 برای طلا رخ داد.

در سال 2008، بازارهای فلزات به دلیل بحران نقدینگی، متحمل خسارت های عظیمی شدند. در طول هفته گذشته بیت کوین 50 درصد کاهش قیمت و طلا 10 درصد کاهش قیمت داشته است در حالی که از ماه ژانویه هردو درحال افزایش بوده اند.

نمودار نوسانات قیمت طلا و بیت کوین منبع skewhttps://skew.com/dashboard/macro

پامپ در پاد کست اخیر خود گفته است: کم شدن فعالیت های اقتصادی در اثر جهانی شدن کرونا ویروس باعث کاهش نقدینگی شده است و کاهش نقدینگی سبب کاهش قیمت بیت کوین و طلا شده است برخلاف اینکه آنها هنوز فضای امنی برای نگهداری دارایی هستند.

بحران نقدینگی

بحران نقدینگی به این معناست که سرمایه گذاران یک بازار همه با هم به سوی خروج ازآن بازار می روند، اما تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران است و چون سرمایه گذاران به وجه نقد نیاز دارند در نتیجه رقابت برای فروش ایجاد می شود و قیمت کاهش می یابد.

پامپ به کاهش 30 در صدی قیمت طلا در سال 2008 اشاره کرد و گفت این کاهش به خاطر این نبود که طلا یک کالای ارزشی بد است یا اینکه طلا بعد از 5000 سال وضعیت امن خود را از دست داده است بلکه به این دلیل بود که طلا یک بازار نقدینگی دارد و اکنون سرمایه گذاران به نقدینگی شان بشتر از هر چیز دیگر نیاز دارند.

پامپ می گوید این همان اتفاقی است که برای بیت کوین رخ داده است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *