آیا قیمت اتریوم پس از جهش با پشتیبانی سه گانه می تواند به 4 هزار دلار برسد؟

ترکیبی از سطوح پشتیبانی چندگانه، از جمله EMA بیست و یک ماهه، به قیمت ETH کمک کرد تا نزدیک به 30 درصد از پایین ترین سطح محلی خود بازگردد.

بر اساس یک تنظیم فنی که توسط تحلیلگر مستقل بازار ولف به اشتراک گذاشته شده است، توکن بومی اتریوم اتر (ETH) به نظر می رسد آماده ادامه روند بازگشت مجدد خود به سمت 4,000 دلار است.

الگوی معکوس صعودی کلاسیک در کار است؟

تحلیلگر نمودار با نام مستعار حداقل سه سطح حمایت را در بالا بردن قیمت ETH تا نزدیک به 30 درصد از پایین محلی آن 2,160 دلار مورد بحث قرار داد. این طبقات قیمت شامل میانگین متحرک نمایی 21 ماهه (EMA)، سطح فیب 0.786 از نمودار فیبوناچی اصلاحی است که از 1,716 دلار با نوسان کم به 4,772 دلار بالا و مرز پایین یک الگوی مثلث صعودی ترسیم شده است.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD با سه پشتیبانی. منبع: TradingView

ولف خاطرنشان کرد که سناریوی پشتیبانی سه گانه می تواند قیمت اتر را به 3,330 دلار برساند. در انجام این کار، تلاقی یک راه‌اندازی کلاسیک معکوس صعودی را فعال می‌کند که سر و شانه معکوس (IH&S) نامیده می‌شود.

به طور جزئی، الگوی IH&S می‌تواند دارای سه فرورفتگی متوالی از اتر باشد که قسمت میانی (سر) عمیق‌تر از دو مورد دیگر (شانه‌های چپ و راست) است. در همین حال، تمام فرورفتگی ها به صورت وارونه در زیر یک خط روند مقاومت مشترک، به نام خط گردن آویزان می شوند.

در یک سناریوی “عالی”، شکستن بالای خط گردن IH&S ممکن است قیمت اتر را تا حداکثر فاصله بین خط گردن و سر افزایش دهد. این باعث می شود که قیمت ETH به 4,000 دلار برسد.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD با تنظیم IH&S. منبع: Wolf, TradingView

اما اگر ETH در آستانه 3,000 دلار رد شود، به معنای عقب نشینی به سمت حمایت مثلث صعودی است.

همانطور که کوین تلگراف در اوایل این هفته پوشش داد، بازگشت مداوم قیمت اتر به عنوان بخشی از یک اصلاح گسترده‌تر است که پس از رسیدن اتریوم به رکورد بالای 4,850 دلار در نوامبر 2021 آغاز شد. با انجام این کار، توکن اتریوم تا 55.65 درصد کاهش یافت و قبل از آن به 2,159 دلار رسید. جهش 30 درصدی به سمت بالا برای رسیدن به سطح قیمت فعلی خود.

اصلاح می تواند به عنوان یک مهلت موقت در روند نزولی عمومی اتر ظاهر شود. در نتیجه، قیمت آن همچنان می‌تواند پایین‌تر بیاید، طبق تنظیم «پرچم خرس» که در نمودار پیوست زیر نشان داده شده است، با هدف نزولی نزدیک به 2,000 دلار.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD با الگوی «پرچم خرس». منبع: TradingView

چندین شاخص روی زنجیره با چشم انداز نزولی موافق هستند. به عنوان مثال، داده های گلاسنود نشان می دهد که تعادل اتریوم در همه صرافی ها از اوایل دسامبر 2021 همزمان با کاهش قیمت اتریوم در حال افزایش بوده است.

موجودی اتریوم در همه صرافی های ارز دیجیتال. منبع: Glassnode

افزایش تعداد ETH که توسط صرافی‌ها نگهداری می‌شود، احتمال فروش آن‌ها توسط معامله‌گران را برای دارایی‌های دیگر افزایش می‌دهد. قابل ذکر است که کاهش یک ساله تعداد اتریوم در ذخایر صرافی ها با افزایش قیمت اتر از 730 دلار به بیش از 4,800 دلار همزمان شده است.

نهنگ های اتریوم در مقابل ماهی ها

نشانه‌های منفی بیشتر برای توکن اتریوم ناشی از عدم حضور خریداران با نفوذ در بازار است. به عنوان مثال، برخی از معیارهای Glassnode نشان می دهد که تعداد کیف پول های اتری که دارای بیش از 100 ETH و کمتر از 1,000 ETH هستند از ابتدای سال 2021 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

تعداد آدرس های اتریوم با موجودی حداقل 100 اتریوم. منبع: Glassnode

اتر نیز از روندهای اقتصادی کلان در حال انجام مصون نیست. به عنوان مثال، کاهش اخیر قیمت آن عمدتاً در پی برنامه‌های فدرال رزرو برای تسریع خروج 120 میلیارد دلاری ماهانه برنامه محرک کووید-19 تا مارس 2022، و به دنبال آن حداقل سه افزایش نرخ بهره، ظاهر شد.

برنامه‌های کاهش‌یافته بانک مرکزی ایالات متحده اشتهای سرمایه‌گذاران را برای دارایی‌های پرریسک‌تر کاهش داده و به سهام‌های فناوری، طلا و ارزهای دیجیتال آسیب می‌زند. در نتیجه، چشم انداز بنیادی اتریوم به شدت نزولی می شود.

با این وجود، سرمایه گذاران خرد از تحولات اقتصاد کلان نگران نیستند. در 1 فوریه، تعداد آدرس‌های ETH با موجودی غیر صفر به بالاترین حد خود یعنی بیش از 74.137 میلیون رسید. هفته گذشته، مجموع کیف پول‌هایی که حداقل 1 ETH داشتند نیز به 1.414 میلیون رسید.

تعداد آدرس‌های اتریوم با موجودی حداقل 1 ETH. منبع: Glassnode

آدرس‌های اتریوم با تعادل حداقل 10000 ETH – نهنگ‌های واقعی – نیز بهبود جزئی را نشان می‌دهند. به طور جزئی، تعداد آنها از 1,157 به 1,163 در طول اصلاح قیمت ژانویه 2022 افزایش یافت که نشان می‌دهد ثروتمندترین دارندگان کیف پول افت را خریداری کرده‌اند.

تسهیل باز خواهد گشت

به گفته نیک، تحلیلگر بازار از Ecoinometrics، بازار ارزهای دیجیتال به دلیل چرخش جنگ طلبانه فدرال رزرو همچنان در «منطقه خطر» قرار دارد. اما همچنان این امید وجود دارد که در صورت کاهش 15 تا 20 درصدی بازار سهام، بانک مرکزی بار دیگر به سمت تسهیل کمی سوق دهد.

نیک در آخرین تحلیل خود نوشت: زمانی که خون در خیابان ها جاری است می توانید فرصت های خوبی برای کسب درآمد پیدا کنید.

اگرچه خطرات نزولی بیشتر یا صرفاً یک دوره طولانی مدت از عملکرد ضعیف قیمت تا زمانی که فدرال رزرو به هوش بیاید وجود دارد، احتمالا اکنون زمان خوبی برای ایجاد موقعیت و منتظر ماندن برای شروع پمپ واقعی است.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *