بَکت (Bakkt) چیست؟

بکت یک پلتفرم خاص است که به مصرف کنندگان و موسسات امکان خرید، فروش، ذخیره و خرج دارایی های دیجیتالی در یک شبکه یکپارچه جهانی را می دهد. این پلتفرم توسط Intercontinental Exchange یا ICE تاسیس شده. ICE مسئولیت یکی از بزرگترین بورس های سهام که NYSE نام دارد را به عهده دارد. این یعنی از همان زیر ساخت های بازار آتی برای Bakkt استفاده می کند.

در ابتدا ICE قصد داشت بکت را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کند، اما این عمل بارها و بارها به تعویق افتاد. مسائل مقرراتی دلیل اصلی این تاخیرها بود. درواقع این کمپانی نمی توانست تاییدیه ای از طرف CFTC و وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک دریافت کند.

در جولای ۲۰۱۹، بکت شروع به تست پلتفرم خود کرد. این نشانه ای بر راه اندازی قریب الوقوع این صرافی بود. در آگوست آنها سرانجام مجوزهای لازم را دریافت کردند و صرافی ارز دیجیتال بکت در ۲۳ سپتامبر آغاز به کار کرد.

همکاری شرکت ها با بکت

بکت (bakkt) برای فراهم کردن بسترهای مختلف با چندین سازمان از جمله سازمان مشاوره بوستون (BCG)، مایکروسافت (Micrisoft) و استار باکس (Starbucks) همکاری داشته است.

هدف بکت این است که مردم بتوانند از ارزهای رمز نگاری شده در زندگی روزمره استفاده کنند. علاوه بر این بکت با شرکت های عظیم سرمایه گذاری با هدف ارائه ی صندوق های بیت کوین، صندوق های بازنشستگی و… همکاری می نماید.

تاثیر بکت بر بازار رمزارزها

 بکت اولین صرافی ارز دیجیتال قانون مدار در این صنعت است. به این ترتیب فضای مناسبی برای تریدرهای موسسه ای و شرکت ها به منظور سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در یک چهارچوب قانونی ایجاد می شود.

همچنین ایجاد یک مکان قانونی در بازار کریپتو، مشروعیت بیت کوین را در نگاه جهان افزایش می دهد. وقتی یک بازار مالی تحت قوانین مشخصی قرار می گیرد، ثبات آن افزایش یافته و در نتیجه برای عموم مردم قابل اعتماد می شود. در نتیجه، معامله گران و شرکت هایی که می خواهند وارد دنیای کریپتو شوند، مشتاق می شوند. با توجه به این منطق، کارشناسان انتظار دارند که با ورود Bakkt، حجم زیادی از پول های موسسه ای به BTC وارد شود.

جذب سرمایه 300 میلیون دلاری

بکت (Bakkt) به عنوان یکی از نویدبخش ترین برنامه های مبتنی بر ارز دیجیتال شناخته می‌شود و اخیرا ۳۰۰ میلیون دلار برای ادامه توسعه خدمات متمرکز بر ارزهای دیجیتال جذب کرده است.

این سرمایه هنگامی جذب شده است که به دلیل محدودیت های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بازار بورس و ارز دیجیتال بسیار متلاطم و پر نوسان است. ICE در گذشته گفته است در صدد استفاده از سرمایه جذب شده برای خرید نرم افزار به منظور توسعه برنامه بکت است.

پرداخت با بکت در استار باکس

استارباکس یک فروشگاه زنجیره ای بسیار معروفِ فروش قهوه است. کاربران برنامه موبایلی استارباکس به زودی گزینه ای برای پرداخت هزینه نوشیدنی های خود با بکت کش (Bakkt Cash) دریافت خواهند کرد.

استارباکس

امروز آدام وایت (Adam White) رییس بکت برنامه پرداخت جدیدی با استارباکس را اعلام کرد. وی در توییتر نوشت:

ما هم چنین هزینه های پرداخت را برای فروشندگانی که از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند کاهش می‌دهیم. برنامه استارباکس را باز کنید و گزینه بکت را انتخاب کنید تا در این برنامه دسترسی اولیه (Early Access) ثبت نام کنید.

اگرچه استفاده از بکت کش سرانجام برای تمام کاربران برنامه موبایلی استارباکس در دسترس قرار خواهد گرفت، اما آدام وایت تاکید کرده است که مشتریان باید برای برنامه دسترسی اولیه ثبت نام کنند تا از این گزینه پرداخت جدید بهره‌مند شوند.

صفحه پرداخت در استارباکس

طبق منابع کوین تلگراف، بکت (Bakkt) گفته است که گزینه پرداخت با ارز دیجیتال در حال حاضر فقط در نسخه آزمایشی محدود در دسترس است.

کاربران منتخب می‌توانند بکت کش را به عنوان گزینه پرداخت انتخاب کنند، اما استارباکس به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فروشگاه های خود برای مشتریان حضوری را بسته است. تا اطلاع ثانوی فقط سفارش های بیرون بر امکان پذیر خواهند بود.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *