کرونا به بیت کوین هم سرایت کرد

تاثیر انتشار کرونا ویروس بر قیمت بیت کوین

روز دوشنبه بازار سهام امریکا و اروپا به خاطر ترس سرمایداران از گسترش و تشدید کرونا ویروس، افت شدیدی کرد.

در ابتدای پخش شدن خبر انتشار ویروس کرونا در چین، بازار جهانی تحت تاثیر قرار گرفت و در بازار سهام افت ایجاد شد اما با انتشار خبر مبارزه سخت دولت چین با انتشار این ویروس و قرنطینه سخت شهر های مبتلا، از این التهاب کم شد و بازار جهانی به روند طبیعی بازگشت.

تا اینکه دوباره خبر انتشار این ویروس در ایتالیا، ایران، بحرین، کره جنوبی و کویت باعث شد که سرمایه گذاران و دولت ها احتمال بد تر شدن اوضاع و انتشار جهانی این ویروس را بدهند. این ترس جهانی بر بازارهای مختلف تاثیر داشت.

کاهش شاخص صنعتی داو جونز

در ابتدای کار میانگین صنعتی داو جونز به شدت کاهش پیدا کرد و با افت 1,031 امتیاز به 27,960.80 رسید. میانگین صنعتی داو جونز (DJIA) یک شاخص برای بازار سهام است که ارزش ۳۰ شرکت بزرگ دولتی آمریکایی را نشان می ‌دهد. این شاخص نشان می‌ دهد که چگونه این شرکت ‌ها در بازار سهام نسبت به فازهای مختلف زمان معامله کردند. داو یک شاخص اقتصادی برای بیش از یک قرن بوده ‌است.

بازار ها در سراسر اروپا نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و افت داشتند.

کاهش قیمت بیت کوین

بسیاری از طرفداران بیت کوین بر این باور هستند که بیت کوین رفتار معکوس با بازار سنتی دارد اما در این مورد این گونه نبود و بیت کوین هم تحت تاثیر خبر انتشار کرونا ویروس 3.28 درصد کاهش قیمت داشت و به قیمت حدود 9,400 دلار رسید.

بر خلاف کاهش قیمت بیت کوین قیمت طلا تقریبا 2 درصد افزایش یافت و قیمت نقره هم به دنبال آن افزایش داشت. سرمایه گذاران و تحلیل گران بیت کوین، که بیت کوین را طلای دیجیتال می نامند، متعجب هستند که چرا بیت کوین از افزایش قیمت طلا پیروی نکرده است. پیش از این در مواقع بی ثباتی بازار های سنتی قیمت بیت کوین افزایش قابل ملاحظه ای داشته است اما این بار اینگونه نبوده و بیت کوین هم با سرایت کرونا ویروس دچار افت قیمت شد.

البته در ایران قیمت دلار افزایش داشته است و به همین دلیل قیمت به تومان بیت کوین کاهش نداشته است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *