رمزارز کاربرپسند و کم هزینه دوج کوین (DOGECOIN) را بهتر بشناسید

اگر به دنبال یک رمزنگاری کاربرپسند با هزینه های معامله کم هستید، دوج کوین (Dogecoin) می تواند
پاسخ آن باشد.

در نگاه اول، ممکن است بخاطر اینکه فکر کردید دوج کوین یک جوک هست، مورد بخشش قرار بگیرید. نماد این سکه، سگ ژاپنی Shiba Inu از الگوی رفتاری اینترنتی Doge است. پس از یک توییت از جکسون پالمر، ساخته شد که گفت: “سرمایه گذاری در دوج کوین کنید، مطمئن باشید که یک اتفاق بزرگ است.”

موفقیت دوج کوین، با این حال، ثابت می کند که شوخی نیست. شروع انفجاری و قوی آن، باعث ایجاد ارتشی از هواداران وفادار شد. با تبدیل حجم بازار فعلی به بیش از 300 میلیون دلار، آن را به یک رمز ارز اصلی تبدیل کرد.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین یک پلتفرم غیرمتمرکز است که به شما امکان می دهد تا با ارز دوج کوین (DOGE) مبادله ارزش کنید. این سکه در دسامبر سال 2013 به عنوان رمزنگاری سرگرم کننده، کمرنگ و بدون هیچ جنجالی پیرامون هم رقیبان خود تأسیس شد.

اساس این ارز مبتنی بر رمزنگاری رمز ارز موجود به نام Luckycoin بود که در ابتدا به کاربرانش پاداشهای تصادفی برای استخراج یک بلاک می داد (در مارس 2014 به پاداشهای بلاک استاتیک تغییر یافت). Luckycoin خود مبتنی بر Litecoin است – نسخه “سبک” بیت کوین که از فناوری Scrypt در الگوریتم اثبات کار خود استفاده می کند. به عنوان نتیجه مبتنی بر Scrypt، دوج کوین فقط توسط رایانه ها قابل استخراج است و نه توسط سخت افزار ASIC. این امر باعث می شود انرژی استخراج از انرژی کمتری برخوردار باشد. در ابتدا دوج کوین قرار بود یک سقف 100 میلیارد توکنی داشته باشد، اما این سقف بعداً برداشته شد.

برای چه کاری استفاده می شود؟

مانند سایر ارزهای رمزپایه، دوج کوین می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری استفاده شود یا به برای ایجاد سود معامله شود. با این حال، بیشتر طرفداران دوج کوین با استفاده از این آلت کوین به عنوان ارز، از مزایای هزینه معاملات بسیار کم آن، زمان معامله سریع و پلتفرم آسان آن، استفاده می کنند.

دوج کوین همچنین به عنوان یکی از سکه محبوب تبدیل شده است که با استفاده از آن می توانید به کسانی که از طریق اینترنت شما را راهنمایی کردند پرداختی داشته باشید تا از آنها برای ارائه مطالب مفید تشکر کنید. در اصل، این یک ارز دیجیتالی است که مردم می توانند به جای اینکه فقط در آن سرمایه گذاری کنند، می توانند از آن استفاده کنند.

انجمن دوج کوین غالباً به دلایل خیرخواهانه بودجه جمع آوری کرده است. در ژانویه سال 2014، یک جمع آوری کمک مالی برای جمع آوری 50،000 دلار برای تیم باباسل جامائیکا، راه اندازی کرد که نتوانسته بود به المپیک زمستانی سوچی برود. در همین حال، بنیاد دوج کوین موفق به جمع آوری 40،000،000 دوج کوین برای ساخت چاه در حوضه رودخانه Tana در کنیا شد.

مزایای دوج کوین

اگرچه دوج کوین مبتنی بر پروتکل Scrypt لایت کوین است. مدت زمان بلوک آن تنها یک دقیقه در مقایسه با 2.5 دقیقه لایت کوین است. این بدان معنی است که دوج کوین معاملات و تأییدهای سریعتر را ارائه می دهد.

تفاوت عمده ای که بین دوج کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد این است که تورمی است نه تورم زا. سکه های تورم زا دارای سقف و یک حداکثر هستند که این می تواند مردم را ترغیب کند تا با امید به اینکه ارزش آن با گذشت زمان افزایش یابد، از آن استفاده کنند. هنگامی که به سقف رسید، دیگر سودآور نیست که سکه را استخراج کنند. از طرف دیگر سکه های تورمی اطمینان حاصل می کنند که می توان استخراج را حفظ کرد و سکه های گمشده را جایگزین کرد.

علاوه بر ارائه زمان معامله سریع و هزینه های ناچیز معامله، آنچه واقعاً دوج کوین را خاص می کند، جامعه آن است. کاربران آن از نظر تعداد گسترده و پرشور در تبلیغ سطح سکه در بین عامه مردم و تاجرها هستند. آنها معتقدند این سکه مناسب برای هرکسی است که به نحوی می خواهد پا به دنیای رمزارزها بگذارد.

نحوه خرید دوج کوین

دوج کوین در بیش از 50 صرافی در سراسر جهان معامله می شود. اکثر صرافی ها شما را قادر نمی کنند DOGE را با ارز سنتی (فیات) بخرید، بنابراین باید یک رمزپرداختی را خریداری کنید که در یک طرف DOGE ذکر شده باشد و سپس بتوانید تبدیل را انجام دهید. می توانید دوج کوین را در کیف پول رسمی دوج کوین، در یک کیف پول آنلاین یا رومیزی که از سکه پشتیبانی می کند، یا در یک کیف پول سخت افزاری ذخیره کنید.
همچنین شما در تبادل رمزینه میتوانید ریال را به راحتی به دوج کوین تبدیل کرده (خرید دوج کوین) و هر موقع هم نیاز به برگرداندن آن به ریال داشتید اقدام به فروش دوج کوین کنید.

نتیجه

دوج کوین احتمالاً هرگز به اندازه بیت کوین جدی گرفته نمی شود. اما، مطمئناً این بخشی از درخواست تجدید نظر آن است. و با داشتن یک جامعه وفادار، پشتیبانی فوق العاده از آن در جامعه Reddit و زمان معامله سریع، احتمالاً یکی از بهترین سکه های تازه واردان دنیای رمزارزها برای دستیابی به مزایای آن است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *