وبمانی چست و چه کارایی دارد؟

اگر از کسانی هستید که در حال حاضر یک کسب و کار اینترنتی دارید و یا به کسب درآمد از طریق اینترنت فکر می کنید. یا خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهید، باید با روش های پرداخت اینترنتی و همچنین درگاه هایی که خدمات پرداخت آنلاین می دهند آشنایی کامل داشته باشید. یکی از سرویس های پرداخت آنلاین معتبر و پر استفاده که با کاربران ایرانی هم مشکلی ندارد سرویس پرداخت وب مانی می باشد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

وبمانی، یک سیستم پرداخت آنلاین است. این شرکت در نوامبر سال 1998 در روسیه به عنوان یک سیستم انتقال پول برای دلار آمریکا تاسیس شد و پس از بحران مالی روسیه در سال 1998 که منجر به افزایش استفاده از دلار آمریکا در روسیه شد. این سیستم پرداختی بیش از سی و چند میلیون نفر، کاربر دارد و در اکثر نقاط دنیا و در فروشگاه های مختلف، پذیرفته می شود. وجوه کاربران WebMoney در یک “کیف پول” ذخیره می شود که پول الکترونیکی مربوط به یک دارایی پایه، به عنوان مثال ارز دلار آمریکا است. دارایی های هر یک از واحدهای پایه WebMoney توسط یک شبکه جهانی از شرکت هایی که به عنوان ضمانت کننده سیستم پرداخت عمل می کنند، نگهداری می شوند. ضمانت ها سپرده ها را در دارایی های اساسی پذیرفته و واحدهای مربوطه WebMoney را صادر می کنند. انتقال های صورت گرفته در شبکه وبمانی می تواند برای پرداخت های شخص به شخص یکپارچه استفاده شود، که شامل یک سیستم تضمین پرداخت نیز می باشد. برای استفاده از این سیستم هزینه 0.8٪ از مبلغ پرداخت تا حداکثر هزینه 50 دلار می بایست پرداخت شود.

WMZ یکی از گزینه های کیف پول به عنوان بخشی از سیستم پرداخت وبمانی است که ارز پایه آن دلار است. با استفاده از یک سیستم پرداخت وبمانی می توانید به راحتی معاملات را با خطر کمتر انجام دهید. این به این دلیل است که اگر شما کارت اعتباری خود را آنلاین استفاده می کنید، همیشه خطر وجود دارد که کسی بتواند اطلاعات شما را دریافت کند و سپس از آن برای انجام معاملات جعلی استفاده کند. روش های مختلفی برای محافظت از خود در برابر این شامل پردازنده های پرداخت وجود دارد.

همچنین Webmoney به شما اجازه می دهد پول خود را در حساب از ارزهای مختلف نگه دارید. این بدان معنی است که شما قادر به انجام معاملات با مردم از سراسر جهان و در بسیاری از وب سایت های مختلف می باشید. در ایران نیز وب مانی از اعتبار خوبی برخوردار بوده و بسیاری از شرکت های مختلف، از این سیستم انلاین پرداخت پشتیبانی می کنند.

برای استفاده از وبمانی باید پول خود را به کیف پول مربوطه اضافه کنید. قبل از انجام این کار باید در WebMoney ثبت نام کنید، اما فرض بر این می گذاریم که شما این کار را انجام داده اید، سپس باید پول خود را در کیف مربوطه قرار دهید. کسی که دارای یک حساب WebMoney باشد می تواند پول خود را برای آن به شما منتقل کند. در غیر این صورت می توان با استفاده از یک سرویس مبادله پول (صرافی آنلاینتبادل رمزینهخرید وبمانی) اقدام به تبدیل پول خود به وبمانی کنید. توجه داشته باشید که وب مانی، یک واحد پولی جداگانه نیست! بلکه روشی است برای خرید و فروش در اینترنت.

به این ترتیب می توان گفت که سیستم پرداخت وب مانی در حقیقت یک روش واسطه برای خرید و فروش آنلاین در سراسر دنیاست که با استفاده از آن می توان بدون نیاز به باز کردن حساب های مختلف در بانک های کشورهای مختلف، از فروشگاه های اینترنتی متعدد خرید کنید.


آموزش کار با وب مانی
برای کار با وب مانی ابتدا نیاز است که یک حساب وب مانی افتتاح کنید. افتتاح حساب در اینجا تقریبا به همان معنی پر کردن فرم های کاغذی است، اما بدون نیاز به مراجعه به بانک و تنها از طریق اینترنت. پروسه افتتاح حساب بسیار ساده بوده و در عرض چند دقیقه قابل انجام است. پس از افتتاح حساب، باید نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. انواع کیف پول وب مانی در ادامه معرفی شده است.

پس از انتخاب نوع کیف پول و تکمیل اطلاعات حساب، یک آدرس کیف پول به شما ارائه می شود که در حقیقت نوعی کد هش شده می باشد. این کد هش شده در حقیقت کیف پول شماست که هر شخصی می تواند به آن پول واریز کند اما فقط خودتان می توانید از آن برداشت کنید. پس با این حساب نباید چندان نگران آن باشید.

برای انجام اولین تراکنش خود، باید ابتدا کیف پول وب مانی خود را شارژ کنید. شارژ کردن کیف پول به این معنی است که مقداری پول به آن واریز کنید. برای این منظور می توانید از صرافی های آنلاین و سرویس های مختلف خدمات خرید اینترنتی وب مانی که قادر به انجام این کار هستند استفاده کنید. شما با مراجعه به یکی از این سرویس ها که در ایران نیز بسیار زیادند، می توانید به سادگی از حساب کارت بانکی خود اقدام به فروش وبمانی و برداشت از حساب کرده و با توجه به قیمت روز دلار یا یورو، مستقیما به حساب کیف پول خود واریز کنید (خرید وبمانی).

برای انجام یک خرید می بایست پس از شارژ مبلغ مورد نظر خود، کافی است به فروشگاهی که سیستم پرداخت آنلاین وب مانی پشتیبانی می کند مراجعه کرده و سپس کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. برای خرید نیز کافی است ابتدا آدرس کیف پول خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس رمز حساب خود را برای برداشت به سامانه اعلام کنید تا اجازه برداشت مبلغ مورد نظر به شما داده شود.

انواع کیف پول وب مانی
همانطور که گفتیم برای کار با سیستم پرداختی WebMoney و افتتاح حساب، لازم است که نوع کیف پول خود را انتخاب کنید. هر کیف پول برای یک نوع واحد پولی در نظر گرفته شده است و فقط می توان با آن از فروشگاه هایی خرید کرد که همان واحد پولی را پشتیبانی می کنند. به این ترتیب اگر کیف پول شما دلار وب مانی است، نمی توانید از فروشگاهی که تنها از واحد پولی یورو پشتیبانی می کند، خرید نمایید.

کیف پول وب مانی
برای رفع این مشکل، می توان از سیستم تبدیل واحد خود WebMoney استفاده کرد. برای این منظور ابتدا یک حساب دیگر با واحد پولی مورد نظر خود ایجاد کرده و واحد های پولی خود را پس از تبدیل به کیف پول جدید واریز خواهید کرد. انواع کیف پول این سیستم پرداختی به شرح زیر می باشد:

Z-Purse : واحد پولی دلار (WMZ)
E-Purse : واحد پولی یورو (WME)
R-Purse : واحد پولی روبل روسیه (WMR)
U-Purse : واحد پولی گریونا اکراین (WMU)
B-Purse : واحد پولی روبل بلاروس (WMB)
G-Purse : حساب با موجودی طلا (WMG)
X-Purse : واحد پولی بیت کوین (WMX)
H-Purse : واحد پولی بیت کوین کش (WMH)
L-Purse : واحد پولی لایت کوین (WML)
V-Purse : واحد پولی دانگ ویتنام (WMV)

افتتاح حساب وب مانی
حساب های WebMoney به سه دسته تقسیم بندی می شوند، Alias، Formal، Personal که این دسته بندی بر اساس نوع حساب و میزان تکمیل اطلاعات حساب می باشد. برای افتتاح حساب وب مانی باید به وب سایت اصلی سیستم به آدرس wmtransfer.com مراجعه کرده و در انجا ثبت نام نمایید. بر اساس نوع حسابی که افتتاح می کنید می توانید تراکنش مثبت داشته باشید.

آیا وبمانی برای نگهداری و انتقال پول امن است؟
این سوال بسیار مهمی است و قبل از اینکه دنبال هر سیستم پرداختی بروید باید پاسخ آن را پیدا کنید. شما پول خود را به سیستم های پرداخت می سپارید، به عبارت دیگر روی پول خود ریسک می کنید. برای پاسخ دادن به نگرانی شما، بیایید طور دیگری به وبمانی نگاه کنیم.

این سیستم پرداخت توسط یک بدنه واحد مانند سیستم های پرداخت دیگر اجرا نمی شود. منظورم این است که برای هر کیف پول یک شرکت جداگانه وجود دارد که برای آن “ضمانت کننده” کار می کند. شما می توانید آدرس کیف پول خود را در وب سایت وبمانی دریافت کنید.

در مرحله دوم، آنها سطوح مختلفی را برای محافظت از حساب و صندوق شما در آن دارند. اولین روش و کاربردی ترین سطح امنیتی صدور اس ام اس تاییدیه است. این بدان معنی است که شما تا زمانی که شماره تلفن همراه خود را در اختیارتان قرار داده اید، ایمن هستید. اگر کسی بخواهد به حساب شما وارد شود حتی اگر پسورد شما را نیز داشته باشد، چون دسترسی به تلفن همراه شما ندارد، ورود به حساب برایش غیر ممکن خواهد بود.

و، برای مثال، اگر شما با هر شرایط نامطلوب مواجه شوید، می توانید حساب کاربری خود را با سوالی که خود در ابتدای کار تایید کردید، بازگردانید. این باعث می شود WM یک پردازنده امن برای تکیه بر پردازش پرداخت آنلاین باشد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *