ریپل چیست؟ تمام چیزی که نیاز است بدانید

اولین چیزی که باید بدانید این است که ریپل هم یک پلتفرم و هم یک ارز است. پلتفرم ریپل یک پروتکل منبع باز است که برای انجام معاملات سریع و ارزان طراحی شده است. بر خلاف Bitcoin که هرگز به عنوان یک دستگاه پرداخت ساده نبود، Ripple قطعا قصد دارد تمام معاملات بین المللی را در سراسر جهان اداره کند. خیلی جاه طلب است نه؟ اما چه کسی می داند؟ شاید مبادلات ارز در چند سال آینده ناپدید شوند مانند فروشگاههای مثل Blockbuster که اینکار را انجام دادند.

این پلتفرم پول خود را دارد که هر واحد آن (XRP) نام دارد اما همچنین اجازه می دهد هر کسی با استفاده از پلتفرم RippleNet اقدام به ایجاد ارز مربوط به خود کند.

ریپل نت چیست؟
RippleNet شبکه ای از موسسات مالی است مانند بانک ها و موسسات خدمات پولی که از راه حل های توسعه یافته توسط Ripple برای ارائه یک تجربه بدون واسطه برای ارسال پول در سطح جهانی استفاده می کنند.

بیایید مثال بزنیم: در ابتدا، آقای جونز در نیویورک زندگی می کند و جعبه شکلاتی دارد که به آن نیازی ندارد. همچنین او بسیار علاقه مند به تماشای یک بازی بیس بال است، اما بلیط ندارد. در مرحله دوم، خانم اسمیت در لس آنجلس زندگی می کند و یک بلیط کنسرت دارد که به دردش نمی خورد. اما شدیدا دنبال یک جعبه شکلات است. در نهایت، ما آقای براون را داریم که در آلاسکا زندگی می کند و به دنبال یک بلیط کنسرت است، و او یک بلیط برای یک بازی بیس بال در نیویورک دارد. در نظام فعلی ما این افراد احتمالا هرگز یکدیگر را پیدا نخواهند کرد و این فرصت ها دست نیافته باقی خواهند ماند.

اما در دنیای ریپل آنها می توانستند بگویند: “هی، من شکلات دارم، من می خواهم بیسبال” و سیستم برای کوتاه ترین و ارزان ترین ترکیب برای انجام این کار به دنبال خواهد بود.

پلتفر ریپل همچنین اجازه می دهد تا پرداخت در هر ارزی از جمله بیت کوین صورت گیرد با حداقل کمیسیون معاملات داخلی 0.00001 دلار، بله این مقدار تقریبا همان صفر است. تنها دلیل آن که رایگان نیست به دلیل جلوگیری از حملات DDos است.

Joker with Bitcoin

XRP چیست؟

XRP علامتی است که برای نشان دادن انتقال ارزش در شبکه Ripple استفاده می شود. هدف اصلی XRP این است که یک واسطه برای دیگر ارزها باشد چه مبادلات ارزهای رمزینه چه فیات. بهترین روش برای توصیف XRP یک “جوکر” است. نه دشمن بتمن، بلکه کارتی که می تواند هر کارت دیگر باشد. اگر می خواهید دلار را به یورو مبادله کنید، اکس آر پی می تواند دلار با دلار و یورو با یورو باشد تا کمیسیون را به حداقل برساند. همانطور که در بالا ذکر شد هزینه معامله در ریپل می تواند حتی 0.00001 دلار باشد.


XRP علامتی است که برای نشان دادن انتقال ارزش در شبکه Ripple استفاده می شود. هدف اصلی XRP این است که یک واسطه برای دیگر ارزها باشد چه مبادلات ارزهای رمزینه چه فیات. بهترین روش برای توصیف XRP یک “جوکر” است. نه دشمن بتمن، بلکه کارتی که می تواند هر کارت دیگر باشد. اگر می خواهید دلار را به یورو مبادله کنید، اکس آر پی می تواند دلار با دلار و یورو با یورو باشد تا کمیسیون را به حداقل برساند. همانطور که در بالا ذکر شد هزینه معامله در ریپل می تواند حتی 0.00001 دلار باشد.

چه کسی ایجاد ریپل (XRP) را ایجاد کرد؟

این پروتکل به عنوان یک نمونه اولیه کار در سال 2004 ایجاد شد.

اما شروع به کار واقعی در سال 2013 می باشد، زمانی که جید مک کلب، خالق شبکه EDonkey، تعدادی از سرمایه گذاران رتبه بندی جهان را برای سرمایه گذاری در آزمایشگاه های Ripple دعوت کرد.

بنیانگذاران آزمایشگاه Ripple چه کسانی هستند؟

کریس لارسن، بنیانگذار Ripple

کریس لارسن یک مشاور و سرمایه گذار است، یک مدیر اجرایی و یکی از فعالان حفظ حریم خصوصی است که به عنوان غنی ترین شخص در رمزنگاری ارز شناخته می شود. بیشتر افراد او را برای ایجاد چندین استارت آپ در زمینه خدمات مالی آنلاین می شناسند که با وام مسکن آنلاین E- وام در سال 1996 شروع شد.

جید مک کلب، بنیانگذار Ripple

جید مک کلب برنامه نویس و کارآفرین شناخته شده است. او چندین پلتفرم جدید را ایجاد کرد، از جمله Ripple، Stellar، eDonkey، Overnet و همچنین مبادله رمزنگاری ارز Mt. Gox، که در ابتدا بیش از 70٪ از تمام معاملات Bitcoin را در سراسر جهان اداره می کرد.

چرا Ripple استفاده کنیم؟

کمیسیون ارز مبادله کم. ارزهای زیادی وجود دارد که نمی توانند مستقیما به یکدیگر تبدیل شوند. بنابراین، بانک ها باید از دلار آمریکا به عنوان واسطه استفاده کنند. بنابراین، یک کمیسیون دوگانه وجود دارد: تبدیل ارز A به USD و USD به ارز B. ریپل همان واسطه است، اما بسیار ارزان تر از USD.

معاملات سریع بین المللی میانگین زمان معامله 4 ثانیه است. برای Bitcoin چند ساعت و همینطور چند روز برای سیستم های بانکی، قابل مقایسه نیست؟ هست؟

An ancient arena with Ripple

اکوسیستم پرداخت کاربر، کاربر می تواند اساسا پول خود را برای معامله سریع و ارزان ایجاد کند. برای مثال، می توان یک ارز را برای خرید و ایجاد در سیستم استارت آپ خود ایجاد و از آن بهره ببرد.

مزایای Ripple چیست؟

  • Ripple در اصل به عنوان یک سیستم پرداخت برای استفاده روزانه طراحی شده است، بنابراین بسیار قدرتمندتر از Bitcoin است. به عنوان نتایج، معاملات بسیار سریع تر و ارزان تر است.
  • Ripple به عنوان یک سازمان رسمی آغاز شده، زیرا تمرکز اصلی آن توسط بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین موضوع مقررات چندگانه مانند بسیاری از ارزهایی که مورد انتقاد قرار می گیرند، نیست.
  • Ripple توانایی مبادله به هر ارز یا ارزش (مانند طلا) با کمیسیون کم دارد.

آیا Ripple یک سرمایه گذاری خوب است؟

سلب مسئولیت: هیچ چیز ۱۰۰درصدی و کاملا مطمئن وجود ندارد، و هر تصمیم دارای خطراتی است. در هر صورت، تصمیم با شماست. با این حال، در زیر برخی از جوانب مثبت و منفی به شما کمک کند.

موافق:

همانطور که در بالا ذکر شد، Ripple یک سازمان رسمی با اعتماد بسیاری از بانک ها است – یک شرکت بدون نام مانند مابقی استارت آپ های Blockchain نیست.

بدون تورم. همه XRPها در ابتدا استخراج و در حال حاضر وجود دارند.

بانک های بیشتر از آن به عنوان پلتفرم معاملاتی خود استفاده کنند، ارزش XRP بالاتر می رود. اگر یک روز تمام بانک ها تصمیم به شروع به استفاده از ریپل به عنوان یک ارز واحد، به جای پردازش اوراق بگیرند بخت خوبی برای همه خریداران اولیه که سرمایه گذاری در Ripple را انجام می دادند یار خواهد بود.

مخالف:

ریپل بسیار متمرکز است. کل ایده ی cryptocurrency این است که از کنترل و تمرکز جلوگیری شود. همانطور که توکن ها قبلا استخراج شده اند، توسعه دهندگان Ripple می توانند تصمیم بگیرند که چه مقدار باشد و چه مقدار باید منتشر شود. بنابراین، اساسا مانند سرمایه گذاری در یک بانک است.

علاوه بر تقسیم بندی، تقریبا یک انحصار است، زیرا 61 درصد از توکن ها در اختیار آزمایشگاه Ripple است.

ریپل منبع باز است – این بسیار عالی است، اما هر چند که این کد در دسترس است، فرصت خوبی است که بسیاری از مردم سعی می کنند آن را هک کنند. بعضی از آنها حتی ممکن است موفق شوند.

به اعتقاد کارشناسان می‌توان آینده روشنی را برای ریپل متصور بود چرا که توانسته در دنیای واقعی و در بین بزرگان مالی دنیا جایی برای خود پیدا کند و عملا مشکلی از مشکلات سیستم پولی و بانکی جهان را حل کند. البته نباید از یاد ببریم که ماهیت ریپل تا حدی متمرکز است و در واقع ترکیبی است از فناوری بلاک‌چین و سیستم مالی است و این خطر وجود دارد که شرکت ریپل می‌تواند در صورت تمایل حساب برخی از کاربران خود را مسدود کند.

در صورت تمایل برای خرید ریپل یا فروش ریپل می توانید به تبادل رمزینه مراجعه کنید.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *