اظهارات G-7 باعث شکوفایی فین تک سبز می شود.

پایداری و نیاز به کاهش تغییرات آب و هوایی در میان بیماری همه گیر کویید-19 به دستور کار اقتصادی جهانی تبدیل شده است.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) ، ماتیاس کورمان، پس از بیش از هشت سال بحث و گفتگو، از توافق نامه بین المللی تاریخی وزیران دارایی G-7 از ایالات متحده، ژاپن، انگلستان استقبال کرد. آلمان، فرانسه، ایتالیا و کانادا در مورد عناصر اصلی اصلاحات مالیاتی جهانی که برای مقابله با چالش های مالیاتی مربوط به دیجیتال سازی و جهانی سازی اقتصاد در میان دیجیتال سازی اقتصاد جهانی با سرعت بالا با وقوع بیماری همه گیر کویید -19 طراحی شده است.

مرتبط: مانند گذشته نیست: رمزارزها در میان کویید-19 شروع به کار می کنند.

این توافق نامه به بزرگترین غول های فناوری چندملیتی دستور می دهد که سهم عادلانه مالیات خود را در کشورهایی که در آن فعالیت می کنند، با حداقل نرخ حداقل 15٪ جهانی پرداخت کنند. در صورت نهایی شدن توافق، این می تواند به ایجاد انگیزه برای معامله گسترده تری که در مذاکرات بیش از 139 کشور در پاریس و همچنین در نشست وزیران دارایی20-G آینده در ونیز در ماه ژوئیه مورد بحث قرار می گیرد، کمک کند.

کشورهای G-7 همچنین موافقت کردند که از انگلیس پیروی کنند و گزارش آب و هوا را اجباری کنند، و آنها در مورد اقدامات برای جلوگیری از عواید جرایم زیست محیطی توافق کردند تا بازارها سهم خود را در انتقال به صفر خالص بازی کنند.

همانطور که ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلستان، پس از نشست G-7 در لندن گفت:

“وزرای دارایی G7 به توافق تاریخی برای اصلاح سیستم مالیاتی جهانی رسیده اند تا آن را برای عصر دیجیتال جهانی متناسب سازد.”

وی همچنین اضافه کرد: “این اصلاحات مالیاتی لرزه ای چیزی است که انگلستان برای آن تلاش کرده است و یک جایزه بزرگ برای مالیات دهنده انگلیس است – ایجاد یک سیستم مالیاتی عادلانه تر برای قرن 21. این یک توافق نامه واقعاً تاریخی است و من افتخار می کنم که G7 در این دوره حساس در بهبود اقتصاد جهانی ما رهبری جمعی را نشان داده است. “

دبیرکل OECD کورمان نیز با شور و شوق از نتیجه نشست وزیران دارایی G-7 استقبال کرد:

“اثر ترکیبی جهانی سازی و دیجیتالی شدن اقتصاد ما باعث تحریفات و نابرابری هایی شده است که فقط از طریق یک راه حل توافق شده چند جانبه قابل حل است.”

وی ادامه داد: “اجماع امروز میان وزرای دارایی G7، از جمله در مورد حداقل سطح مالیات جهانی ، گامی مهم در جهت اجماع جهانی است که برای اصلاح سیستم مالیات بین المللی ضروری است. کارهای مهمی باقی مانده است که باید انجام دهیم. اما این تصمیم جنبش مهمی را به بحث های آینده بین 139 کشور عضو و حوزه های قضایی 20-OECD / Gشامل Framework  درBEPS اضافه می کند، جایی که ما همچنان به دنبال توافق نهایی هستیم تا اطمینان حاصل شود شرکت های چند ملیتی سهم عادلانه خود را در همه جا پرداخت می کنند. “

اصلاح مالیات جهانی

وزرای دارایی G-7برای مقابله با چالش های مالیاتی ناشی از اقتصاد جهانی دیجیتالی جهانی که به طور فزاینده ای جهانی شده و توسط OECD ارائه شده است، با اصول راه حل مالیاتی جهانی دو ستون موافقت کردند.

طبق اصول ستون یک، بزرگترین و سودآورترین شرکتهای چندملیتی باید مالیاتی را در کشورهایی که در آن فعالیت می کنند بپردازند – نه فقط در محل اصلی دفتر مرکزی آنها. این قوانین برای شرکتهای جهانی که حداقل 10٪ حاشیه سود دارند اعمال می شود و 20٪ از سود بالاتر از 10٪ حاشیه در کشورهایی که فعالیت می کنند مجدداً تخصیص داده می شود و مشمول مالیات می شود.

طبق ستون دو، این شرکت ها حداقل مالیات شرکت های بزرگ حداقل 15٪ را به صورت کشور به کشور پرداخت می کنند.

مرتبط: نرخ مالیات جهانی شرکتها: منجی رمزارزها یا قاتل آن؟

بهبود افشای اقلیم

پیش از هفته اقدام به آب و هوا در لندن، وزرای دارایی G-7 همچنین با تعهد برای اولین بار برای در نظر گرفتن مناسب ملاحظات مربوط به تغییرات آب و هوایی و از دست دادن تنوع زیستی در روند تصمیم گیری اقتصادی و مالی- و ساختن مربوط به آب و هوا، اقدامات مربوط به محیط زیست را تسریع کردند. افشای مالی در سراسر اقتصاد مربوطه اجباری است. در نوامبر سال 2020، انگلستان اولین کشوری بود که متعهد به انجام این کار شد.

مرتبط: نیاز به گزارش میزان انتشار کربن در میان شیوع ویروس کرونا

فشار به سمت گزارش دهی اجباری توسط گروه گسترده تری از کشورهای 20 -G نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. پیش بینی می شود که کشورها پیش از کنفرانس احزاب مربوط به تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) در گلاسگو در نوامبر،  با افشای مالی اجباری مربوط به آب و هوا موافقت کنند.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *