دیفای (DeFi) انقلابی جهانی را به فضای مالی سنتی وارد خواهد کرد.

دیفای DeFi تولد یک جایگزین باز برای سیستم مالی کنونی را رقم زده است و نویدبخش دامنه اقتصادی گسترده تری است.

سیستم مالی غیرمتمرکز با تأسیس اتریوم در سال 2013 جان گرفت. با این حال، این برنامه واقعاً در سال 2016-2017 با حمایت توسعه دهندگان اتریوم و برخی از کارآفرینان و متخصصان در زمینه سرمایه گذاری مالی به زمین زده شد. برای درست دانستن حقایق ما و پاک کردن همه باورهای غلط، DeFi انواع برنامه های مالی را در رمزارزها یا بلاکچین محصور می کند که در جهت حذف واسطه های بین طرفین در معاملات مالی است.

اکثر برنامه های DeFi در اتریوم ساخته شده اند. اولین برنامه اصلی و بزرگترین DeFi MakerDAO است که توسط Rune Christensen تاسیس شد. به طور خلاصه، اتریوم یک پلت فرم منبع باز است که از فناوری بلاکچین برای ایجاد و اجرای برنامه های دیجیتالی غیرمتمرکز استفاده می کند.

توسعه DeFi در سالهای بعدی

به عنوان یک مفهوم جدید هیجان انگیز، DeFi اکوسیستم محصولات مالی مبتنی بر بلاکچین است که به سرعت در حال گسترش است و به دنبال تکثیر یا گسترش قابلیت های موسسات مالی سنتی – مانند بانک ها، پردازنده های پرداخت، خانه های پاکسازی و سایر موارد است. به تصویر کشیده شده است که DeFi راه حلی برای مشکلاتی است که موسسات مالی و بانکی سنتی با آن روبرو هستند و نشان می دهد که چگونه ممکن است سرانجام در زمان واقعی جایگزین سیستم قدیمی شود. صرف نظر از فناوری یا سیستم عامل مورد استفاده، سیستم های DeFi به گونه ای طراحی شده اند که واسطه های بین طرفین معامله را از بین می برند.

حجم علامت های تجاری و پول های بسته شده در قراردادهای هوشمند در اکوسیستم آن به طور چشمگیری در حال رشد است و این ثابت می کند که این مفهوم برای ماندگاری وجود دارد. طبق DeBank، ارزش خالص تقریبی 60.5 میلیارد دلار در حال حاضر در DeFi قفل شده است.

DeFi روشی در دسترس برای مدیریت معاملات مالی فراهم می کند. همانطور که از نامش پیداست، حوزه های قضایی دولت و تغییرات موسسات مالی متمرکز در آن اعمال نمی شود. این وابستگی به اشخاص ثالث را از بین می برد، به کاربران امکان می دهد کنترل کامل معاملات خود را انجام دهند و در عین حال به آنها اجازه می دهد ناشناس بمانند زیرا تمام معاملات با قراردادهای هوشمند در بلاکچین انجام می شود. معاملات رمزارزها را می توان از هر مکانی انجام داد زیرا دامنه مالی را فراهم می کند.

مقررات DeFi

در حالی که هیچ دستورالعمل نظارتی مشخصی در مورد موضوعات مرتبط با DeFi وجود ندارد، چند کشور وجود دارد که موارد جداگانه توسط نهادهای حاکمیتی کشور مورد توجه قرار می گیرند. اگرچه ممکن است DeFi نوید زیادی بدهد، اما همچنین سیاست های جدید و ملاحظات نظارتی را افزایش می دهد.

مقررات مالی ایالات متحده حضور واسطه ها را فرض می کند و مقررات مربوط به واسطه ها را به عنوان روشی برای تنظیم جامع بازارهای مالی و فعالیت های مرتبط اعمال می کند. در نتیجه، نهادهای نظارتی و سیاست گذاران ممکن است دریابند که DeFi می تواند آنها را به قلمرو ثبت نشده و هنوز آزمایش نشده هدایت کند.

چرا DeFi بر جهان مسلط خواهد شد؟

بخش مالی غیرمتمرکز طی سالهای گذشته رشد چشمگیر داشته است. اخلاق عملکرد رمزارزها و DeFi برداشتن گام های کودکانه در بخشهای مالی متعارف در مقابل حماسه مربوط به GameStop و WallStreetBets است.

در برهه ای از زمان، سوالی که باید پرسیده شود این نیست که آیا DeFi به یک عامل اصلی در اقتصاد جهانی تبدیل می شود بلکه به چه میزان خلاقانه توسعه می یابد و تا چه اندازه به عنوان نیرویی برای منافع گسترده ظاهر می شود.

یکی از کلیدهای هدایت DeFi در یک مسیر مفید، تلفیق هوش مصنوعی پیشرفته غیرمتمرکز است. تا کنون، تعداد کمی از پروژه های DeFi از هوش مصنوعی استفاده کرده اند، اما ممکن است بعداً در سال 2021 شاهد وقوع هوش مصنوعی در انفجار بعدی فعالیت DeFi باشیم – و شاید حتی به گونه ای که این امکان را برای DeFi فراهم کند تا پروژه های فنی غیرمتمرکز را با سرعت و هدف بسیار بیشتری به جلو سوق دهد.

نتیجه

امروز هیچ دو راهی وجود ندارد که DeFi به عنوان یک بازیگر مهم در بخش مالی شناخته نشود. این نه مربوط به اسباب بازی های جدید است که دلالان می توانند با آن بازی کنند و نه ارائه ابزارهای مالی پیچیده تری برای کسانی که ترجیح می دهند ثروت خود را خارج از کنترل مقامات متمرکز نگه دارند. پتانسیل DeFi بسیار بیشتر از این است اما کلید دستیابی به نفوذ عمیق گسترش DeFi فراتر از بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) به دامنه گسترده رمزارزها کم نقدینگی خواهد بود.

از سال 2020، DeFi شبکه گسترده ای از سیستم عامل ها و پروتکل ها را ایجاد کرده است که به کاربران امکان می دهد رمزارزها را مبادله، تجارت، سپرده گذاری، و… برای درآمد و رشد استفاده کنند. این نوع فعالیت آبشار در فضا برای دهه ها در بازارهای مالی سنتی دیده نشده است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *