دش (Dash) را بهتر بشناسیم.!

با رونق گرفتن فناوری بلاک چین نخستین پول غیرمتمرکز جهان به نام بیت کوین متولد شد. اما این پول دیجیتال خالی از ایراد نبود که باعث شد ارزهای دیجیتال زیادی با ویژگی ها و ادعاهای مختلف وارد رقابت با بیت کوین شوند. یکی از ایرادات بیت کوین این است که کاملا ناشناس نیست. به این صورت که تراکنش‌ها و میزان موجودی یک آدرس بیت کوین قابل رهگیری است.

یکی از کاربردی ترین و قدرتمند ترین ارزهای دیجیتال غیر قابل پیگیری، ارز دیجیتال دش (Dash) یا Digital Cash (ارز دیجیتال) است. رمز ارز Dash یا دش یک پلتفرم رمزنگاری منبع باز و خودمختار غیر متمرکز است که از لایت کوین جدا شده است. هدف از ایجاد آن برای برطرف کردن کمبودهای بیت کوین، اجماع و سرعت بیشتر بود. دش به عنوان یک سیستم پرداخت، همچنین یکی از اهداف ابتدایی دش این بود که برای حل مشکلات پرداخت و حواله، حضور خود را در آمریکای لاتین گسترش دهد.

دش خود را به عنوان یک رمز ارز خودمختار، با توانایی مالی خود و سریعترین سکوی در حال رشد می داند و برای آن برنامه ریزی می کند. تقریبا در این موارد نیز موفق شده است. اگرچه کاملاً بی نظیر نیست، دش یک پروژه قوی است که همکاری های محکمی را به وجود آورده است.

مقدمه برای دش


گره ها باید 1000 عدد دش داشته باشند، دارای یک آی پی ثابت و حداقل نیازهای سیستم پردازنده، رم، حافظه نگهداری روی دیسک، و پهنای شبکه باشند تا به عنوان نود مرکزی در نظر گرفته شوند. دش قبل از شکل گیری در قالب DashPay که در ژانویه سال 2014 در Phoenix ، AZ توسط اوان دافیلد انجام شد، چندین بار تغییر برند داد تا به ثبات کنونی رسید.

تحقیقات SIMETRI


در واقع، باید بگوییم که Xcoin در ژانویه سال 2014 توسط دافیلد ایجاد شد، قبل از این که این آلت کوین چندین تغییر نام (از جمله Darkcoin) اتفاق بیفتد تا آن را DashPay امروزی نامیم. دش یک پول نقد دیجیتال (و همینطور یک زیرساخت از آن) است، و همچنین یک سازمان خودمختار غیر متمرکز (DAO) است، به این معنی که توسط کاربران آن، بدون اختیار مرکزی اداره و نگهداری می شود.

DAO یا Decentralized Autonomous Organization دش بیش از 33 میلیون دلار دش برای پروژه هایی اعم از دانشگاه ایالتی آریزونا سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاران و شرکا صرفاً نامی نیستند – در حال حاضر،DAO دش مقداری دش برای تحقیق و توسعه صنعت بلاک چین در نظر گرفته است. دش DAO همچنین در تلاش است تا صندوق های سرمایه گذاری هایی نیز در سال های آینده احداث کند.

تعداد واحد‌های ارزی دش


منطق رمزارز دش به گونه ای است که فقط تا ۱۸ میلیون واحد از آن قابل تولید است. دش هم با کمی تفاوت نسبت به بیت کوین بر پایه استخراج است و بعد از استخراج ۱۸ میلیون از آن تولید نخواهد شد. طبق پیش بینی ها استخراج ۱۸ میلیون واحد دش تا سال ۲۳۰۰ به طول می انجامد.

استخراج دش هر سال سخت تر از قبل می‌شود و پاداش استخراج آن هر سال در حدود ۷.۱ درصد کاهش می‌یابد. هر بلاک در بلاک چین دش در ۲.۵ دقیقه ساخته می‌شوند که حدود ۴ برابر از پادشاه رمزارزها، بیت کوین سریع تر است.

تمام پاداش شبکه به ماینرها پرداخت نمی شود. علاوه بر دریافت پاداش از استخراج، گروهی ویژه از کاربران هم که نود مرکزی نام دارند – که شرایط تبدیل به نود مرکزی در بالا اعلام شده است – برای انجام یک سری از عملکردها برای پایداری شبکه پاداش دریافت می‌کنند. نودهای مرکزی وظیفه انجام ویژگی‌های زیر را در شبکه دش بر عهده می‌گیرند:

ویژگی‌ InstantSend یا ارسال آنی: با این ویژگی کاربران می‌توانند با انتخاب کارمزد بالاتر برای پرداخت، تراکنش‌های خود را به صورت فوری و در کمتر از دو ثانیه انجام دهند.

ویژگی PrivateSend یا همان ارسال خصوصی: انجام تراکنش به صورت ناشناس و بدون رهگیری را امکان پذیر می کند.

نودهای مرکزی و ماینرها هر کدام ۴۵ درصد از پاداشی که شبکه برای انجام تراکنش ها در نظر می گیرد را به خود اختصاص می‌دهند. ۱۰ درصد مابقی در شبکه ذخیره می‌شود و به توسعه دهندگان دش می‌رسد.

شما در سایت تبادل رمزینه می توانید به راحتی تومان خود را به ارز دش تبدیل کنید. برای خرید دش یا فروش دش می توانید به صفحه مربوطه وارد شود و در کوتاه ترین زمان اقدام به خرید یا فروش کنید. پشتیبانی سایت در هر لحظه آماده پاسخگویی به شما می باشد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *