آشنایی با صرافی بایننس، سکه بایننس، بایننس چین…

بایننس یا Binance، یکی از بزرگترین صرافی های ارز رمزنگاری شده در جهان، که در پشت یک ICO عمومی رشد کرد و باعث شد به آنها امکان دهد تا از سرمایه های بسیار ارزانی بهره ببرند.
بحث و گفتگو بسیار زیادی پیرامون این حقیقت که چه مزیتی برای دارندگان کوین بایننس وجود دارد و از چه حقوقی برخوردار هستند صورت گرفته است. در حالی که اجرای بایننس متمرکز است، در هنگام انتقال به یک مدل DEX (غیر متمرکز) سؤالاتی راجع به آینده کوین بایننس بی جواب مانده است.

Binance یک شرکت جالب است – شاید حتی “سریعترین اسب شاخدار سود آور در تاریخ” – تا امروز، هنوز هم سوالات اساسی در مورد ارزش کوین صادر شده آنها وجود دارد. بسیاری از سرمایه گذاران و علاقه مندان به Cryptocurrency (که شما هم احتمالا یکی از آنها هستید) به عنوان یک مکانیسم تأمین مالی قدرتمند، بنیانگذار بایننس را مورد تحسین قرار می دهند. این مورد تحسین قرار دادن حتی تا جایی پیش رفته که آن را به عنوان دارنده “حق امتیاز” “اولین امنیت رمزگذاری شده واقعی” (اوه!) توصیف می کنند.

در سال 2017 از طریق ICO عمومی که از تیم Binance اجرا شد. که بر اساس آن عرصه اولیه بایننس انجام شد منجر به جمع آوری بودجه بر اساس یک تیم نسبتاً باتجربه و یک مقاله سفید (White Paper) مبهم بود. در ابتدای کار احمقانه به نظر می رسد، بنیان‌گذار این صرافی، چانگ‌پنگ ژائو ملقب به CZ موفق شد نقشه راهی را انتخاب کند تا بزرگترین ترفند خود را به کار گیرد: یک سکه (پول مجازی) صادر کند که سپس می توانست با آن تجارت کند (برای پول واقعی!) و از پول واقعی برای رشد استفاده کند. در حالی که درمان پول مجازی، ارز واقعی است، اگر کاربران شما بتوانند به این واقعیت که توکن شما ارزش پول واقعی دارد اعتماد کنند، صرفاً از نظر مادی هزینه سرمایه خود را کاهش داده اید چون می توانید اقدام به جذب سرمایه کنید.

سوالی که باقی می ماند این است که: سرمایه گذاران واقعاً چه می خرند؟ آیا آنها امنیت خریداری می کنند، چیزی که ادعا می کنند جریان نقدی آینده یا ارزش نقدینگی دارد؟ آیا آنها یک نشانه (توکن) یا ابزار، خریداری می کنند؟ در این صورت، آیا افراد واقعی وجود دارند که از این توکن بهره برداری کنند؟ آیا می توان حس یک قیمت “منصفانه” را از این توکن استخراج کرد؟

خود بایننس به طور دوره ای پاسخ هایی را ارائه داده است که سکه آن را برای چه مواردی می توان استفاده کرد:

مشتریان می توانند تخفیف 25 درصدی هزینه ای را برای پرداخت دلار BNB دریافت کنند (به بایننس اجازه می دهد کمی از سکه های اینترنتی اختصاصی را به همراه پول های واقعی زیادی بپذیرد)، گرچه اکثر تولید کنندگان بازار با بالاترین حجم Binance می توانند بطور مستقل تخفیف کارمزد دریافت کنند.
موارد دیگری که می توان نام برد، شامل “هزینه کردن کالاها و خدمات در بسیاری از موسسات” ، “تأمین پول در مواقع نیاز” و “تفریح ​​با سکه های بایننس در خدمات رسانه های اجتماعی” می باشد، که البته این موارد فقط مختص Binance Coin نیست.

سایر مزایا، به ویژه برای کارکنان Binance عبارتند از: “دریافت حقوق و دستمزد.” بله، شما به درستی می خوانید – حدود 90 درصد از کارمندان Binance بخشی از حقوق خود را (نه جایزه و یا حقوق صاحبان سهام) به توکن اینترنتی اختصاصی Binance دریافت می کنند، حتی بیشتر از خود بایننس از آن استفاده می کنند. مورد دیگر استفاده از آن به عنوان یک آلت کوین و نگهداری آن روی کیف پول خارج از بایننس است. دلیل آخر، HODLing یا نگهداشتن آن برای استفاده های بعدی به عنوان مثال در Binance Decentralized Exchange Cryptocurrency (DEX) و Binance Chain” ممکن است به بهترین وجه دقیقاً توضیح دهد که Binance Coin در واقع برای چه موارد مفید است: خریداری آن در قیمت های کم، انتظار برای مفید بودن آن در آینده ای که Binance blockchain عمومی خود را راه اندازی می کند.

حتی با فرض وعده های مبهم Binance Chain که باید مورد بررسی قرار گیرد ، اگر همه بایننس واقعاً این کار را برای تخفیف های ناچیز در اختیار دارندگان قرار دهد، چرا بسیاری از افراد آن را مشتاقانه نگه می دارند؟ سرمایه گذاران درمورد آن چه سوء تفاهم دارند؟

برای درک این موضوع، باید مؤلفه نهایی سکه های بایننس را درک کرد: “سوختگی” (از بین بردن سکه) های سه ماهه بسیار مشهور آنها:

بایننس یک تعهد مداوم برای کاهش کل عرضه BNB در بازار دارد. بایننس هر سه ماه یکبار از زمان راه اندازی خود متعهد شد که از 20٪ سود ما برای خرید سکه های بایننس استفاده کند و آنها را دائمی بسوزاند. در زمانی که هیجانات بازار کم است، تعهد برای افزایش تقاضای BNB همچنان زیاد است و تا به امروز از اجرای آن به طور کامل و دقیق سر باز نزده است.

علیرغم تعهد آنها برای “افزایش تقاضای BNB” در همه “هیجانات بازار” ، هنوز مشخص نیست که آیا این دلار BNB سوخته از سکه های بایننس به دست آمده در بازار دوباره منتشر می شود یا خیر؟

بلاک چین بایننس که در سال ۲۰۱۹ آزمایش و راه‌اندازی شد، در واقع بستری برای اجرای صرافی غیرمتمرکز بایننس (Binance DEX) می باشد. مدیر بایننس ادعا می کند، سرعت و توانایی مدیریت حجم عظیم تراکنش‌ها در این بلاک چین اولویت اصلی می باشد و افزودن قابلیت‌های مختلف در اولویت‌های بعدی قرار دارند. با راه‌اندازی رسمی این بلاک چین در آوریل ۲۰۱۹، فرایند انتقال توکن‌های بایننس از بلاک چین اتریوم نیز آغاز شد.

بلاک چین بایننس به گونه‌ای طراحی شده که توانایی مدیریت میزان مشخصی از معاملات صرافی اصلی را داراست و هزاران تراکنش در هر ثانیه را می‌تواند پشتیبانی کند. ایجاد بلاک در این بلاک چین یک ثانیه زمان می برد و تعداد محدودی تاییدکننده (یا تولیدکننده بلاک) برای افزایش سرعت انجام معاملات در نظر گرفته شده است. معماری و ساختار اصلی بایننس چین از بلاک چین کاسموس (Cosmos) گرفته شده است. در حال حاضر قرارداد هوشمند بر روی بایننس چین وجود ندارد و تنها پلتفرمی برای ایجاد و خرید و فروش توکن‌ها (سکه ها) در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر بایننس چین امکان ایجاد توکن‌های جدید را در بستر خود را می‌دهد که می‌توان آن‌ها را ارسال، دریافت و فریز کرد. حتی امکان ایجاد جفت‌ارز بین توکن‌های مختلف نیز در این بلاک چین در نظر گرفته شده است.

از کجا سکه بایننس بخریم؟

شما در سایت تبادل رمزینه می توانید به راحتی تومان خود را به سکه بایننس تبدیل کنید. برای خرید سکه بایننس یا فروش سکه بایننس می توانید به صفحه مربوطه وارد شود و در کوتاه ترین زمان اقدام به خرید یا فروش کنید. پشتیبانی سایت در هر لحظه آماده پاسخگویی به شما می باشد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *