سرمایه گذاری روی بیت کوین : نکاتی کاربردی برای تازه کاران

بازار ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر توجه بسیاری از مردم از سراسر جهان را به خود جلب کرده است. شاید شما هم داستان موفقیت‌های ناگهانی برخی افراد که با سرمایه گذاری روی بیت کوین به سودی کلان رسیده‌اند را شنیده باشید. همچنین علاقه بسیاری از چهره‌های سرشناس نظیر برخی سرمایه‌ گذاران معروف سیلیکون ولی شما را به این بازار جلب کرده باشد. اما برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین باید چه کار کرد؟ در این مطلب به بررسی برخی اصول بنیادین که باید در نظر بگیرید می‌پردازیم. (گفتنی است در مقاله‌ای با عنوان «بیت کوین به زبان خیلی ساده» درباره بیت کوین بیشتر توضیح دادیم.)

چرا سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین جذابیت یافته است؟

باگذشت زمان، میزان وابستگی ما به اینترنت نیز افزایش می‌یابد. به همین دلیل هیچ تعجبی ندارد که بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال جهانی دارای امنیت توانسته توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند. هر کسی از هر جایی از دنیا می‌تواند از بیت کوین استفاده کند. سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین در واقع سرمایه‌گذاری روی دسته جدیدی از دارایی‌هاست. سرمایه‌گذاری روی بیت کوین ممکن است هراس‌انگیز جلوه کند. با این وجود اگر با سازوکارهای عملکرد بیت کوین آشنا باشید، می‌توانید به سود خوبی از این سرمایه‌ گذاری دست یابید.

سرمایه گذاری روی بیت کوین پدیده‌ای جدید است

چرا سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین ؟

شاید باور اینکه سرمایه‌ گذاری روی یک پدیده غیرملموس و کاملا دیجیتال و کسب سود کلان از آن مسخره به نظر برسد. اما چرا بیت کوین به عنوان یک پدیده غیرفیزیکی می‌تواند این قدر ارزشمند باشد. اصلی‌ترین دلیل آن را باید در محدودیت و در عین حال، کاربردی بودن آن جست.

طلا می‌تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. مقدار طلای موجود در زمین محدود است. هر قدر طلای بیشتری استخراج می‌شود، از میزان طلای نهفته در دل زمین کم می‌شود و البته استخراج آن نیز گران‌تر می‌شود. عین همین داستان برای بیت کوین صادق است.

حداکثر تعداد بیت کوین ۲۱ میلیون است. هر قدر به این عدد نزدیک‌تر می‌شویم، استخراج بیت کوین دشوارتر می‌شود. نمودار زیر، نرخ تورم و نیز نرخ عرضه بیت کوین را نشان می‌دهد.

نمودار عرضه برای سرمایه گذاری روی بیت کوین

اما مساله فقط به کمیابی بیت کوین محدود نمی‌شود. بیت کوین در عین حال کاربردی نیز به شمار می‌رود.

آمار آنی و دقیقی از میزان پول رسمی منتشر شده و در گردش وجود ندارد. این مساله درباره طلا و بسیاری دیگر از دارایی‌ها نیز صدق می‌کند. اما بیت کوین این گونه نیست. هر لحظه می‌تواند تعداد بیت کوین‌های استخراج شده و بیت کوین‌های در گردش را مشاهده کرد.

همچنین بیت کوین را می‌توان به شکلی آنی از هر جایی به هر نقطه دیگری در دنیا فرستاد. هیچ بانکی نمی‌تواند پرداخت‌های صورت گرفته را بلوکه کرده و یا حساب کاربر بیت کوین را ببندد. بیت کوین در برابر هر نوع سانسور و تحریم مقاوم است.

پرداخت‌های بین‌المللی با استفاده از بیت کوین امکان‌پذیر می‌شود. همچنین بیت کوین راه ساده‌ای برای رهایی افراد از سیاست‌های نادرست پولی کشورها و تبعات آن به شمار می‌رود.

اینترنت سبب شده دسترسی جهانی به اطلاعات ساده‌تر شود. یک ارز دیجیتال جامع و بین‌المللی نظیر بیت کوین نیز همین تاثیر را بر اقتصاد جهانی خواهد داشت. اگر با تاثیرات بیت کوین بر جنبه‌های مختلف زندگی بشر در جهان آشنا باشید، می‌توانید به ارزش سرمایه گذاری روی بیت کوین پی ببرید.

قیمت بیت کوین

هیچ نهادی قیمت بیت کوین را تعیین نمی‌کند. در واقع هیچ قیمت رسمی برای آن وجود ندارد. قیمت بیت کوین کاملا تابع بازار و در واقع عرضه و تقاضاست. با این وجود، سامانه‌های مختلف برای ارایه قیمت بیت کوین وجود دارد که برای نمونه می‌توان به شاخص قیمت کوین‌دسک اشاره کرد.

قیمت بیت کوین اعلام شده، در واقع قیمت یک بیت کوین است. اما حداقل قابل خرید به یک بیت کوین محدود نمی‌شود و می‌توان کسری از آن را نیز خریداری کرد. نمودار زیر قیمت بیت کوین را در سه سال نشان می‌دهد.

نمودار قیمت بیت کوین سه سال - سرمایه گذاری روی بیت کوین

زمان مناسب برای آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال (نظیر هر بازار دیگری) را نمی‌توان به صورت ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی کرد. در واقع، همیشه نوعی عدم قطعیت در سرمایه گذاری وجود دارد.

با این وجود، نگاهی به تاریخچه عملکرد بیت کوین (از سال ۲۰۰۹ به این سو) نشان می‌دهد که ارزش آن به سرعت افزایش یافته و سپس یک افت آرام را پشت سر گذاشته تا به نقطه ثبات برسد.

ابزارهای مختلفی نیز برای تحلیل تاریخچه قیمت بیت کوین وجود دارد که برای نمونه می‌توان به Bitcoin Wisdom وCryptowatch‌ اشاره کرد. هر دوی این ابزارها می‌توانند به شما برای تحلیل نمودارهای مربوطه برای سرمایه گذاری روی بیت کوین کمک کنند.

بیت کوین جهانی است و تحت تاثیر هیچ نهاد مالی یک یا چند کشور خاص وجود ندارد.

جالب اینجاست که بر هم خوردن رویه‌های سنتی اقتصادی و سیاسی معمولا به نفع بیت کوین تمام می‌شود. از آنجا که بیت کوین ماهیتی غیرسیاسی و غیردولتی دارد، هیچ نهادی نمی‌توان آن را کنترل کند. در نتیجه سیاست‌های پولی دولت‌ها (که ممکن است نتایجی ناخوشایند داشته باشد) تاثیری بر بیت کوین ندارد.

سرمایه گذاری روی بیت کوین: چطور و چگونه؟

سادگی یا دشواری آغاز سرمایه گذاری روی بیت کوین، به کشوری که در آن حضور دارید بستگی دارد. به طور کلی، خرید بیت کوین در کشورهای توسعه‌یافته ساده‌تر است. در این کشورها گزینه‌های بیشتری در برابر مشتریان قرار دارد و حجم بیت کوین عرضه شده نیز بیشتر است.

یکی از راه‌های خرید بیت کوین، اقدام کردن از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال است. البته اگر شهروند ایران هستید باید دقت داشته باشید که برخی صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا به ایرانیان خدمت ارایه نمی‌دهند. البته می‌توانید از صرافی‌های آنلاین ایرانی نیز برای خرید و آغاز سرمایه‌ گذاری روی بیت کوین استفاده کنید. از مزیت های سایت تبادل رمزینه می توان به:

  1. نرخ کارمزد بسیار پایین در مقابل سایت های همکار (تفاوت بین خرید و فروش بسیار کم هست)
  2. به دلیل کارمزد کم امکان نوسان گیری در بازار وجود دارد.
  3. تراکنش ها دستی صورت می پذیرد ولی معمولا به سرعت انجام پذیر هست. (بین ۵ دقیقه تا یکی دو ساعت بیشتر طول نمی کشد)
  4. قیمت ثابت شده هست موقع خرید و فروش و اگر قیمت ناگهانی تغییر کند به هیچ عنوان تغییری تو قیمت تمام شده صورت نمی پذیرد.
  5. سایت دارای درگاه بانک ملت هست (از واسط سایت دیگر Myper.ir استفاده می کند) بدلیل اینکه هنوز به سایت های رمزارز نماد نمی دهند با اینکه درخواست داده شده ولی تایید نکردن هنوز.
  6. قیمت ها به صورت کاملا اتوماتیک هست و چیزی دستی تغییر داده نمیشه و معمولا نسبت بین خرید و فروش حفظ می شود (مگر مواقعی که تامین کننده ها تغییر خاصی در قیمت اعمال کنند)
  7. اخبار رمزینه و تحلیل رمزارزها بر روی بلاگ سایت تبادل رمزینه گذاشته می شود.
  8. کانال اطلاع رسانی تلگرام هم روزانه ۳ مرتبه قیمت ها را ارسال میکند، پست های بلاگ رو منتشر می کند و آفرهای ویژه هم روی آن قرار داده می شود.

مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین و سایر ارزهای رمزینه به تومان

کانال اطلاع رسانی از تخفیف ها و ارسال قیمت ها به صورت روزانه


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *