تکنولوژی بلاکچین کمک کننده در بیماری های همه گیر

شرکت SF express دومین شرکت پستی در چین، برای حمل و نقل کالاهای حیاتی و ضروری در دوره شیوع بیماری همه گیر Covid_19 از فناوری بلاکچین استفاده کرده است.

30 مارس، روزنامه انگلیسی گلوبال تایمز (global times) خبری منتشر کرد مبنی بر این که یک شرکت در شهر شنزن (Shenzhen) چین، در حال کار بر روی یک فناوری است که بتواند کالاهای پزشکی را از منشاء ورود آن به بازار ردیابی کند و همچنین کیفیت این کالاها را بررسی کند.

هنوز جزئیات وسعت و وضعیت پیاده سازی بلاکچین در شرکت SF express کاملا مشخص نشده است اما چیزی که مشخص شده، این است که آنها شروع به استفاده از تکنولوژی بلاکچین برای انتقال غذا و دارو نموده اند زیرا برای انتقال این دو کالا نیاز به استاندارد های بالا و قابلیت اطمینان بالا داشته اند که هر دو این نیاز ها با زیرساخت بلاکچین قابل دسترسی است.

در این گزارش از فناوری بلاکچین به عنوان یک فناوری کلیدی و نوظهور که کنار بیگ دیتا و هوش مصنوعی می تواند در این شرایط دنیا برای مبارزه با این ویروس در تدارک امکانات پزشکی و دارویی کمک کند، نام برده شده است.

SF express گفته است که فناوری بلاکچین را با فناوری بیگ دیتا ترکیب کرده است تا بتواند شبکه لجستیکی بسازد که قابلیت ذخیره دقیق، ردیابی و بررسی صحت کالا ها را داشته باشد. براساس این گزارش این سیستم می تواند ریسک توزیع کالاهای جعلی یا بدون مجوز را بسیار کاهش دهد.

طبق گفته شرکت های بزرگ چینی مثل علی بابا و هوآوی، آنها در تلاش هستند که با کمک هوش مصنوعی راه حل های تشخیصی برای این بحران جهانی ارائه دهند.

بلاکچین در زمان ویروس کرونا (Covid_19)

فناوری کامپیوتر تا کنون کمک های زیادی به علم پزشکی کرده است. اکنون نیز محققان دانشگاهی براین باور هستند که فناوری بلاکچین می تواند کمک بسیاری به علم پزشکی و بهداشت عمومی انجام دهد. آنها بر این باور هستند که استفاده از تکنولوژی بلاکچین و هوش مصنوعی گسترده تر شود و دولت ها و سازمان های عمومی نیز مانند شرکت های علی بابا، هوآوی و اپل از این فناوری استفاده کنند.

دانشگاه سورن جانستون گفت که سیستم های بلاکچین، چون متمرکز نیستند می توانند شفافیت عمومی، قابلیت ردیابی و قابلیت اطمینان را در سیستم ها افزایش دهند.

در اواسط ماه فوریه در چین حدود 20 اپلیکیشن بلاکچینی برای کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد.

آخر هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی با شرکت های بزرگ فناوری بلاکچین جلسه ای داشت تا با همکاری هم یک دفتر کل توزیع شده برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در باره این بیماری همه گیر ایجاد کنند.

با توجه به این رویداد ها و اقبال به سمت فناوری بلاکچین و البته کمک های بسیاری که این فناوری برای پیشرفت دنیا ایجاد می کند، آینده این فناوری بسیار روشن دیده می شود.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *