اولین رمز ارز ریالی با نام “نشان ریال”

ارز دیجیتال بانک مرکزی دسته‌ای از رمزارزها در بازار ارزهای دیجیتال است که بسیاری از کشورها آن را راه‌اندازی کرده و برخی از کشورها به دنبال راه‌اندازی آن هستند. شبکه بلاکچین ققنوس با همکاری بانک ملی، رمز ارز یا توکن «نشان ریال» که به نوعی رمز ارز بانک مرکزی ایران است را راه‌اندازی کرده است. این توکن برای انجام پرداخت‌های مالی خرد بر بستر بلاکچین در کشور ایجاد شده است.
محمد جواد صمدی راد، قائم مقام شرکت ققنوس از رونمایی محصول جدید بانک ملی که این محصول “نشان ریال” نام دارد خبر داد که توسط کیف پول ققنوس راه‌اندازی شده است. این محصول به نوعی اولین گونه آزمایشی CBDC ایران است که بر بستر شبکه ققنوس ارائه شده است.

پس از آنکه چند ماه پیش بانک مرکزی به بانک‌های تجاری این مجوز را داد که با همکاری شرکت‌های ارائه‌دهنده کیف پول محصولات جدیدی را عرضه کنند،قائم مقام شرکت ققنوس، شبکه بلاکچین ایرانی، از ارائه توکن “نشان ریال” با همکاری بانک ملی خبر داد. بانک های دیگر نیز درحال قرار داد بستن با ققنوس برای ایجاد توکن های اختصاصی خود هستند.
این توکن به منظور انجام پرداخت‌های مالی در اقتصاد بوجود آمده است. همانطور که افراد می‌توانند تعاملات بانکی خود را از طریق کارت به کارت، یا انتقال بین دو حساب بانکی خود انجام دهند، با استفاده از این توکن نیز می‌توانند تعاملات مالی خود را بر بستر بلاکچین انجام دهند.
این رمز ارز در واقع یک استیبل کوین بوده و ارزش هر یک واحد “نشان ریال” معادل ۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. هر فردی می‌تواند با دانلود کیف پول ققنوس و خرید توکن “نشان ریال”، با هزینه کمتری تراکنش‌های مالی خود را انجام دهد و از فروشگاه‌های حضوری یا اینترنتی، خرید کند.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *