هر آنچه که راجب ارز دیجیتال پولکادات باید بدانیم.

پولکادات نسل بعدی بلاک چین است که شبکه‌های بلاک چینی دیگر را به هم متصل کرده و یک شبکه یکپارچه از آن‌ها می‌سازد. از این پلتفرم به عنوان تسهیل کننده نسل بعدی وب یعنی وب3 یاد می‌شود که انحصار اینترنت را می‌شکند و آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پولکادات  با داشتن چندین مزیت اساسی، سعی در ایجاد تحول در ساختار شبکه‌های بلاک چینی را دارد در واقع اگر بلاک چین‌های مختلف را راه‌حلی برای مشکلات دنیای واقعی بدانیم، می‌توان شبکه پولکادات را راه‌حلی برای مشکلات خود بلاک چین‌ها دانست.

تاریخچه:

گاوین وود، همکار تایلر رابرت هابرمایر و پیتر چزبان از بنیانگذاران پولکادات هستند. گاوین وود پیش از این مدیر ارشد فناوری بود و از بنیانگذاران پروژه اتریوم است وپیتر چابن مدیر فناوری بنیاد وب۳ است و رابرت هابرمایر از اعضای پیشین بنیاد تیل فلوشیپ (Thiel Fellowship) و ‌بنیان‌گذار پولکادات است پروژه پولکادات با حمایت Web3  Foundation  راه اندازی شد و در سال 2018 آن‌ها اولین پاراچین پولکادات را معرفی کردند.

ساختار و مزایای پولکادات:

در واقع دو مشکل عمده ای که اکثر بلاک چین ها با آن روبرو هستند محدودیت مقیاس پذیری و عدم تعامل با سایر بلاک چین ها می باشد. پولکادات برای حل همین مسائل و مشکلات موجود در بلاک چین ها بوجود آمده است.

برای درک اینکه پولداکات چگونه می خواهد این مسائل را حل کند، بیایید نگاهی به ساختار آن بیندازیم.پولکادات یک شبکه چند زنجیره‌ای مجهز به فناوی شاردینگ (Sharding) است، که می‌تواند بسیاری از تراکنش‌ها را در چندین زنجیره به صورت موازی پردازش کرده و تنگناهایی را که در شبکه‌های دیگر رخ می‌دهد، به طور کامل برطرف کند. این قدرت پردازش موازی به طور قابل ملاحظه‌ای مقیاس‌پذیری را بهبود بخشیده و شرایط مناسبی را برای افزایش پذیرش بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی جهانی و رونق آن در آینده به وجود می‌آورد.

سه اصطلاحی که در وایت پیپر (white paper) پولکادات مورد استفاده قرار گرفته و هسته اصلی ساختار آن را تشکیل می دهد، عبارتند از:

ریلی چین (Relay Chain): زنجیره اصلی پولکادات است که همه بلاک چین های جداگانه به آن متصل می شوند. از آنجایی که ریلی چین برای حل مشکل قابلیت همکاری طراحی شده است، با کمک ویژگی قراردادهای هوشمند اطمینان حاصل می شود که هر گونه تراکنش بین زنجیره های جداگانه به درستی انجام می شود.

پاراچین (Parachain): مخفف عبارت “زنجیره های موازی” است. این بلاکچین های جداگانه به طور موازی از طریق شبکه پولکادات اجرا می شوند. پاراچین ها می توانند با پردازش موازی تراکنش ها، مشکل مقیاس پذیری را حل کنند.

بریج چین (Bridge Chain):  بریج چین برای اتصال به بلاک چین هایی ساخته شده است که از پروتکل حاکمیت پولکادات استفاده نمی کنند.

نکته دیگر درباره شبکه پولکادات، امنیت مشترک آن است. به عبارتی امنیت شبکه  پولکادات، تمام زنجیره‌های متصل به این شبکه را نیز شامل می‌شود. این امر باعث می‌شود تا بلاک چین‌های مختلف متصل به پولکادات، از امنیت این شبکه بهره ببرند.

بلاک چین‌های مختلف دارای معماری متفاوتی هستند. این ویژگی سبب شده اکنون شاهد پروژه‌های بلاک چینی مختلف با کاربردهای متنوعی باشیم. برای مثال، یک بلاک چین ممکن است صرفا برای مدیریت هویت و  بلاک چین دیگری، فقط به منظور ذخیره‌سازی فایل توسعه داده شده باشد. در پولکادات، هر بلاک چین می‌تواند به منظور یک کاربرد خاص بهینه شده باشد. این کار سبب می‌شود تا کاربردها و کدهای غیرضروری حذف شوند و شاهد زنجیره‌های بهینه‌تری باشیم. تیم‌ها می‌توانند با استفاده از چهارچوب سابستریت، بلاک چین خود را سریعتر و مؤثرتر از همیشه توسعه داده و سفارشی کنند.

توکن اختصاصی شبکه پولکادات:

توکن اختصاصی شبکه پولکادات، DOT نام دارد. از این توکن برای پرداخت تراکنش‌های درون شبکه‌ای استفاده می‌شوند. با توجه به امکانات و ارزشمند بودن پولکادات، قیمت ارز DOT نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. ارز پولکادات یا همان ارز DOT نقشی اساسی ثبات و فعالیت بلاکچین پولکادات دارد. کاربرانی که مالک و سهامدار DOT هستند می‌توانند در مورد به روز رسانی‌های شبکه رأی دهند. ارزش هر رأی به مقدار DOT کاربر بستگی دارد.

در سال 2020 بازده سالانه سهام پولکادات سالانه بین 10 تا 15 درصد محاسبه شده است. پولکادات برای ایجاد انگیزه در کاربران خود برای شرکت در سیستم سهام داری، به تعداد توکن های ذخیره شده در سهام، DOT جدید به کاربران پاداش می‌دهد. اگر زیاد اهل ریسک نیستید و فرصت کافی برای ترید کردن را ندارید، سهامداری و مشارکت در پولکادات یک روش امن برای کسب درآمد برای شما محسوب می‌شود. 

کیف پول‌های پولکادات:

پولکادات بسیار نوپا و جدید است و هنوز شبکه‌ای نسبتاً ناپایدار دارد. با این حال، برخلاف سایر پروژه‌های نوپا، برای ذخیره پولکادات تعداد کیف پول‌ها بسیار زیاد است. وب‌سایت رسمی پولکادات کیف پول‌هایی مثل Parity Signer ،Polkadot-JS ، SafePa، Guarda، Atomic Wallet، Trustو Subwallet و …را برای ذخیره این ارز دیجیتال پیشنهاد کرده است توجه داشته باشید که اسامی کیف پول گفته شده صرفاً به معرفی کیف پول‌های پولکادات اختصاص دارد و سایت رمزینه هیچ توصیه‌ای مبنی بر استفاده از این کیف پول‌ها نخواهد داشت.

نتیجه:

به طور کلی شباهت‌های زیادی بین اتریوم و پولکادات وجود دارد و یکی از آن‌ها، عدم محدودیت در تولید است. با این حال تفاوت‌ها نیز بسیار زیاد هستند. برای مثال اتریوم قابل استخراج است اما نمی‌توان پولکادات را استخراج کرد. در این مقاله به تاریخچه و مزایای منحصربه فرد پولکادات پرداختیم و اطلاعات مفید و مختصری از نحوه کار شبکه پولکادات و .. ارائه کردیم  و لازم به ذکر است که همانند سایر ارزهای دیجیتال، دات روی کیف پول‌های دیجیتال ذخیره می‌شود و برای خرید‌و‌فروش آن می‌توانید از سایت‌های صرافی استفاده کنید. فراموش نکنید سرمایه‌گذاری روی پولکادات مانند هر سرمایه‌گذاری سالم دیگری، همواره دارای ریسک است و قبل از هر اقدامی باید تحقیقات کامل صورت بگیرد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *