افزایش قیمت کاردانو بعد از همکاری شرکت IOHK (شرکت توسعه کاردانو) و شرکت مشاوره PwC

کاردانو اخیرا با شرکت حسابداری و مشاوره چند ملیتی (PwC (Price waterhouse Coopers قرارداد همکاری بسته است و همین امر باعث افزایش قیمت آن شده است.

چارلز هوسینسون ، مدیرعامل IOHK – شرکت اصلی توسعه کاردانو – اواخر ماه ژانویه جزئیات این همکاری را اعلام نمود.

پس از این اعلام همکاری قیمت کاردانو 15٪ افزایش یافته است و به بیش از 0.057 دلار رسیده است. این افزایش قیمت باعث شده است تا این رمزارز توسط سایت Coinmarketcap در رده 10 سکه برتر قرار گیرد.

تاریخچه کاردانو(Cardano) و روش کارآن

در سال 2015 چارلز هاسکینسون با همکاری جرمی وود در شرکت (IOHK( Input Output Hong Kung پروژه کاردانو را شروع کردند. بعد از دوسال تحقیق و توسعه در سپتامبر 2017 پلت فرم کاردانو رسما شروع به کار کرد و با توکن ارزی ADA وارد بازار رمز ارز ها شد.

تیم کاردانو در عرضه اولیه خود موفق به جمع آوری 63 میلیون دلار سرمایه اولیه شدند که تا شهریور ماه سال 98 این مبلغ به 33 میلیارد دلار رسیده بود.

کاردانو نسل سوم ارزهای دیجیتال نام برده می شود. نسل اول بیت کوین است که مقدار زیادی مشکل مقیاس پذیری دارد. نسل دوم اتریوم است که قرار داد های هوشمند را وارد ارزهای دیجیتال نمود و مقداری از مشکل مقیاس پذیری را حل نمود. کاردانو با هدف برطرف نمودن سه مشکل مقیاس پذیری، تعامل و پایداری وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد.

مشکل مقیاس پذیری

مشکل مقیاس پذیری یعنی اگر نود های شبکه افزایش یابد شبکه هنوز بتواند به صورت قابل قبولی کار کند و پاسخگو باشد. در شبکه های بلاکچینی این مشکل از سه جنبه وجود دارد:

  • پهنای باند: چون شبکه به صورت همتا به همتا است و همه نود ها با هم در ارتباط هستند ، هر نود نیاز به پهنای باند بالایی دارد. کاردانو این مشکل را با ایجاد زیر شبکه ها کمتر کرده است .
  • ذخیره داده ها: در شبکه بلاکچین از هر تراکنش یه نسخه در هر نود نگهداری می­شود که در نتیجه فضای ذخیره سازی زیادی نیاز است. کاردانو با استفاده از تکنیک های فشرده سازی این مشکل را کاهش داده است .
  • تعداد تراکنش در ثانیه: هر شبکه مالی اگر بخواهد به صورت گسترده استفاده شود باید بتواند در هر ثانیه تراکنش های زیادی را انجام دهد. کاردانو با استفاده از الگوریتم Ouroboros و اثبات سهام به جای اثبات کار سرعت انجام تراکنش ها را بالا برده است. تعداد تراکنش در شبکه اترویم 15 تراکنش در ثانیه است در حالی که در شبکه کاردانو 257 تراکنش در ثانیه انجام می شود.

مشکل تعامل

مشکل تعامل دو جنبه دارد:

  • ارزهای دیجیتال متعدد: این ارزها هیچ کدام با هم کار نمی کنند و نمی توان آنها را مستقیما به هم تبدیل کرد یعنی نمی توان بیت کوین را مستقیما به اتریوم تبدیل نمود . کاردانو می خواهد به اینترنت بلاکچین ها تبدیل شود یعنی بلاکچینی که بفهمد در بلاکچین های دیگر چه می گذرد.
  • عدم اعتماد دولت ها و بانک ها: دولت ها و بانک ها ارزهای دیجیتال را به رسمیت نمی شناسند چون نمی دانند تراکنش های موجود در آنها از طرف چه کسی به چه کسی و برای چه چیزی انجام شده است. کاردانو این امکان را می دهد که در صورت تمایل هر کاربر بتواند این اطلاعات را نمایش دهد.

مشکل پایداری

مشکل پایداری: برای راه اندازی یک پروژه ICO یا عرضه اولیه سکه لازم است اما این مقدار ممکن است تمام شود و برای پیشرفت ها و توسعه های جدید موجود نباشد. کاردانو از هر تراکنش در صد کوچکی را به این منظور دریافت می کند و سپس با نظر اکثریت اعضای شبکه برای پروژه های توسعه استفاده می شود.

لایه های کاردانو

کاردانو یک شبکه دو لایه است. در این شبکه لایه محاسبات از لایه پرداخت جدا شده است.

 لایه پرداختی کاردانو CSL، لایه اول پلتفرم است و به عنوان تراز دفتر کل عمل می کند. هدف این لایه بهبود مقیاس پذیری است.

لایه محاسباتی CCL، لایه دوم است و شامل اطلاعاتی در مورد چگونگی تراکنش ها است و امکان ایجاد قرارداد های را هوشمند به کاربران می دهد.

چون این دو لایه از هم جدا شده اند کاربران می توانند قوانین مختلفی تعریف کنند به عنوان مثال شما می توانید یک دفتر کل ایجاد کنید که هر گونه اطلاعاتی که شامل اطلاعات املاک نیست را  انتخاب نکند و این امکانات موجود در شبکه های بلاکچین را افزایش می دهد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *