در مورد ترون (Tron) بیشتر بدانیم

اگر دنیای ارزهای رمزینه را دنبال کرده باشید، احتمال زیاد نام ترون و یا ترونیکس را شنیده اید و شاید حتی آن را خرید و فروش کرده باشید. ترون (Tron) با نماد TRX یکی از جالب ترین پروژه‌های فضای کنونی ارزهای دیجیتال و بلاک چین می باشد. هدف ترون ساخت یک شبکه واقعا غیرمتمرکز است. پروتکل ترون در میان بزرگترین سیستم‌های اجرایی بر پایه بلاک چین دنیا قرار دارد.

به ادعای تیم توسعه دهنده ترون این شبکه بسیار مقیاس‌پذیر، دارای توان اجرایی بالا بوده و قادر به پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز است. به برنامه‌های کاربردی که روی بستر بلاک چین و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند، برنامه غیرمتمرکز یا دی‌‌اپ (Dapp یا Decenterlized Application) می‌گویند. اینچنین برنامه‌ها پس از اجرا بدون نیاز به واسطه‌ها و مداخله شخص و بدون احتمال از کار افتادن، به پاسخگویی خود ادامه می‌دهند.

اگر شما یک معامله گر در بازار رمزینه هستید، بعنوان فروشنده یا خریدار ترون یا هر رمزارز دیگری باید دقیقاً بدانید چه چیزی را خرید و فروش می‌کنید. با ادامه نبرد رمزارزها و یکه تازی بیت‎کوین، آلتکوین‎های باقیمت پایین تر و جنجالی تر به بازار پر رقابت رمزارز ها وارد می‌شوند اما بعضی از این پروژه‎ها ارزش تبلیغ و بحث‎هایی که پیرامون آن ها می‌شود را ندارند. به‌هر‌حال سال گذشته پروژه‌ای با نام ترون بازار را شگفت‌زده کرد. پس اگر قصد خرید ترون را دارید، مقاله را ادامه دهید تا بدانید ترون (Tron) چیست و چطور به وجود آمده است!

شبکه ترون ادعا می کند در حال حاضر ظرفیت انجام حدود دو هزار تراکنش در هر ثانیه با کارمزد تقریبا صفر را دارد، در حالی که اتریوم و بیت کوین در هر ثانیه ۱۵ و ۷ تراکنش انجام می‌دهند. ترون همچنین در نظر دارد تا اکوسیستمی بسازد که هر کس بتواند در سرتاسر دنیا نیازهای خود بر روی اینترنت و به صورت غیرمتمرکز و کاملا بدون واسطه انجام دهد.

همانند اتریوم در شبکه ترون می‌توانید قرارداد هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز و همچنین توکن خود را بسازید. دو استاندارد ایجاد توکن در ترون TRC-10 و TRC‌-20 وجود دارد. که در وب‌سایت ترون درباره این دو استاندارد می‌گوید:

Image result for what is tron

استاندارد TRC-10 بدون استفاده از ماشین مجازی ترون (TVM) روی بلاک چین ترون راه اندازی می شود. از طرفی دیگر TRC-20 استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند ترون از ماشین مجازی ترون (TVM) استفاده می کند. این استاندارد از نظر ساختاری مشابه ERC-20 در شبکه اتریوم می باشد. توکن‌های TRC-10 می‌توانند با کارمزد ۱۰۲۴ واحد از TRX برروی شبکه ترون تولد شوند. برای تولید این توکن نیاز به دانش برنامه نویسی خاصی نیست.

یکی از موفق ترین توکن‌هایی که تاکنون روی ترون ساخته شده، توکن بیت تورنت (BTT) است. این توکن از نوع TRC-10 است. برای امکان استفاده از قراردادهای هوشمند پیشرفته باید از استاندارد TRC-20 استفاده شود.

ارز دیجیتال ترون (TRX)


ارز ترون که با نماد TRX نمایش داده می‌شود سکه یا همان ارز شبکه ترون است. عرضه اولیه سکه (ICO) ترون از ۳ تا ۲۴ ماه آگوست ۲۰۱۷ برگزار شد. بر‌اساس مقاله سفید (White Paper) بنیاد ترون، این آلت‌کوین دارای محدودیت تعداد ۱۰۰ میلیارد توکن TRX است.

از طرفی ترون برخلاف بسیاری از ارزهای رمزینه امکان استخراج توسط کاربران را ندارد و تمامی کوین‌های TRX پیش از این ایجاد شده‌اند. تایید تراکنش‌ها در شبکه ترون از طریق الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) انجام می‌شود. البته، حدود ۳۴ میلیارد سکه TRX از این تعداد تا ژانویه سال ۲۰۲۰ عرضه نمی شود. این سکه‌ها توسط بنیاد ترون نگهداری می‌شود. این راه حلی است برای آن که حجم سکه‌های اولیه ترونیکس در بازار کاهش یابد و باعث افزایش قیمت این ارز شود. ارز دیجیتال ترون با واحد اختصاری TRX، در زمان نگارش این مطلب در رده دوازدهم ارزهای دیجیتال قرار دارد. این توکن در ICO ترون توانست ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند. در ابتدا TRX توکنی بر روی شبکه اتریوم با پروتکل ERC-20 بود اما پس از فعال شدن بلاک چین خود در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸، روی شبکه اصلی آمد.

مزایای ترون

ترون مزایای بسیاری دارد. تیم قدرتمندی از سرمایه‌گذاران، مشاورین و توسعه‌دهندگان مختلف در اختیار دارد. جاستین سان بنیان گذار ترون پیش از راه‌اندازی ترون به‌عنوان نماینده رسمی ریپل در چین فعالیت می‌کرد. موقعیت شغلی و جایگاه وی سبب شد بتواند سرمایه گذاران قدرتمندی را برای بنیاد ترون با خود همراه سازد.

Jihan Wu اولین حامی قدرتمند ترون است سابقه مشارکت در بنیانگذاری شرکت بیت‌مین (فعال در زمینه تولید انواع تجهیزات استخراج بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال) را در کارنامه خود دارد. Yang Linke، بنیانگذار سامانه BTCC.com و Yin Minshan، از تاجران بسیار بزرگ چین هم از جمله حامیان شبکه ترون هستند.

شرکت‌های بزرگ چین مانند Tang Bisen، سازندگان Clash of Kings، Hitters Ux و Nebular نیز از ترون را دنبال می کنند و آن را حمایت می کنند.

ترون در طول عمر کوتاه خود اثبات کرده که با جمع آوری ایده‌های مختلف و بهره‌گرفتن از آن‌ها، پتانسیل خوبی برای ارتقا شبکه خود دارد. از طرفی به‌نظر می‌رسد که برخلاف تیم توسعه‌دهنده ارزهای رمزپایه‌ای نظیر اتریوم، کمتر درگیر کشف روش‌های جدید را دارد و به‌نوعی می‌توان گفت که تنها به پرورش ایده‌های جذاب در کنار هم و برروی رشد در بازار ارزهای رمزینه تمرکز دارد.

همچنین، بسیاری از کسب‌و‌کارهای مختلف در کشور بزرگ و پرجمعیت چین از بنیاد ترون و ارز رمزینه آن حمایت می‌کنند. این امر می‌تواند پتانسیل ورود چندصد میلیون کاربر به این پلتفرم را پدید آورد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *