یو اس دی سی تتر را در شبکه اتریوم تغییر می دهد.

مجموع عرضه USDC در اتریوم از تتر پیشی گرفته است و USDT را برای اولین بار در جایگاه دوم اتریوم قرار داده است. 

Circle’s USD Coin (USDC) با پیشی گرفتن از Tether (USDT) در کل عرضه در شبکه اتریوم به نقطه عطفی بزرگی رسیده است. 

عرضه کنونی USDC در اتریوم در حال نوشتن 40.06 میلیارد توکن است، درست جلوتر از عرضه یو اس دی تی 39.82میلیاردی.

تتر پس از اینکه در اواخر سال 2014 راه اندازی شد، پس از اشتراک گذاری بازار با استیبل کوین های BitUSD و NuBits (USNBT) حداقل از سال 2016، محبوب ترین استیبل کوین بوده است. در آن زمان، USDT روی Omni اجرا می شد. از آنجایی که دو مورد اخیر به دلیل از دست دادن پیوند دلاری خود و حذف کاربران در هاله ای از ابهام قرار گرفتند، USDC در سال 2018 به عنوان رقیب شفاف تر و تنظیم شده تر برای Tether ظاهر شد که سال ها به دلیل شک و تردید در مورد حمایت آن تحت ابر بوده است. 

اگرچه USDT همچنان محبوب‌ترین استیبل کوین با عرضه کل 78.5 میلیارد است، اما نزدیک به 50 درصد عرضه یا 38.7 میلیارد توکن در شبکه Tron است. USDT همچنین در BSC، Solana، Huobi ECO Chain، Avalanche، Polygon و 13 زنجیره دیگر یا محلول لایه 2 یافت می شود. 

مجموع عرضه فعلی یو اس دی سی 45.7 میلیارد توکن در 21 زنجیره یا راه حل لایه دو است. 

تردیدها در مورد حمایت Tether باعث شده است که تصویر عمومی آن در طول سال ها کاهش یابد. بحث بر سر این که چگونه استیبل کوین وثیقه می شود و چگونه وجوه ذخیره آن مدیریت می شود، این شرکت را به چالش کشیده است. 

 انتشار دو گزارش ذخایر تلفیقی درباره ذخایر مالی تتر از سوی شرکت حسابداری مور کیمن در سال 2021 نتوانست شک‌ها را سرکوب کند. در آخرین گزارش مالی خود، تتر فاش کرد که 30.8 میلیارد دلار اوراق تجاری نامشخص به اضافه سایر دارایی های پشتوانه USDT دارد. 

سیرکل در مورد ذخایر خود شفاف‌تر عمل کرده است، البته نه در حدی که برخی منتقدان می‌خواهند. در آگوست 2021، امیلی چوی، رئیس کوین بیس، گفت که ذخایر USDC که دومین استیبل کوین بزرگ در بازار را پشتیبانی می کند، به طور کامل به سمت پول نقد و اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده خواهد رفت. طبق گزارش یک حسابدار مستقل که توسط گرانت تورنتون انجام شده است، این در واقع تا 27 اکتبر 2021 اتفاق افتاد. 

Coinbase یک شریک نزدیک با Circle است، یک سرویس پرداخت دیجیتال، که به راه اندازی USDC در اکتبر 2018 کمک کرد. Circle توسط Bitmain، China Everbright Bank و هشت نفر دیگر پشتیبانی می شود. 

از تلاش‌ها برای تحکیم چارچوب نظارتی برای همه استیبل کوین‌ها حمایت کرده است. جرمی آلر، مدیر عامل Circle از پیشنهاد دولت بایدن در نوامبر 2021 برای رفتار مشابه با صادرکنندگان استیبل کوین با بانک ها حمایت کرد. آلر همچنین در یک جلسه استماع کنگره با چندین رهبر ارشد صنعت کریپتو در دسامبر 2021 شرکت کرد تا در مورد جهت گیری سیاست با کمیته خدمات مالی بحث کند. 

استیبل کوین های متمرکز USDT، USDC و BUSD در حال حاضر سه مورد برتر در دسته خود هستند، با این حال گزینه های استیبل کوین غیرمتمرکز شروع به گسترش کرده اند.  

TerraUSD (UST) چهارمین استیبل کوین بزرگ است، اما سریع‌ترین رشد را از نوامبر 2021 داشته است. از آن زمان تاکنون، از Magic Internet Money (MIM) و DAI (DAI) پیشی گرفته و به ارزش بازار 10.7 میلیارد دلاری دست یافته است. 


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *