با افزایش امیدها به بابانوئل، ضعیف ترین اصلاح بیت کوین در سال 2021 تاکنون اتفاق افتاد.

بیت کوین تنها 17 درصد از ATH سقوط کرده است که این اصلاح را کم عمق ترین اصلاح سال تاکنون می کند.

در چرخه های قبلی بازار صعودی، اصلاح قابل اندازه گیری قبل از رالی در پایان سال وجود داشته است – و اگر تاریخ هم قافیه باشد، ممکن است دوباره در کار باشد.

ما مطمئناً اصلاح را تجربه کرده‌ایم: بیت‌کوین در 10 نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی حدود 69 هزار دلار رسید و حدود 17 درصد به سطح فعلی عقب‌نشینی کرده است.

برخی از رسانه های جریان اصلی مانند فوربس این نظر را دارند که عقب نشینی فعلی بازارها را به قلمرو نزولی بازگردانده است با این تیتر “آیا بیت کوین پس از سقوط 20 درصدی از ATH خود وارد بازار نزولی شد؟” در مقاله 30 نوامبر.

اما کاهش ماه نوامبر در واقع ضعیف ترین اصلاح سال 2021 بود که تحت الشعاع اصلاح 53.4 درصدی بیت کوین طی سه ماه بین آوریل و جولای قرار گرفت. آخرین اصلاحات در ماه سپتامبر دومین اصلاح عمیق بود که از ATH آوریل به 37 درصد رسید.

در گزارش 29 نوامبر «Week Onchain» خود، ارائه‌دهنده تجزیه و تحلیل Glassnode استدلال کرد که اصلاحات فعلی فقط «تجارت طبق معمول برای دارندگان بیت‌کوین» است و به این نکته اشاره می‌کند که ممکن است به زودی تمام شود. همچنین تأیید کرد که این اصلاح بازار فعلی «در واقع کمترین شدت در سال 2021 است».

با جلوگیری از سقوط بازار سهام به دلیل بدتر شدن وضعیت نوع Omicron، برخی معتقدند که ممکن است در مسیر صعود بابانوئل باشیم. این اصطلاحی از بازار سهام است که قیمت‌ها در 5 روز معاملاتی آخر دسامبر و 2 روز اول معاملاتی در ژانویه افزایش می‌یابد، با این حال، در سال‌های گذشته نیز در بازارهای کریپتو مورد توجه قرار گرفته است و اغلب کوتاه‌نویسی برای افزایش قیمت در سراسر دسامبر است.

دسامبر گذشته شاهد افزایش 47 درصدی قیمت بیت کوین در طول ماه بودیم و دسامبر سال 2017 شاهد افزایش 80 درصدی قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود در آن زمان بود. هر دو مانند امروز در بازارهای گاوی بودند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با کمی بیش از 57 هزار دلار معامله می شد، بنابراین یک رالی بابانوئل مشابه سال گذشته می تواند شاهد افزایش قیمت ها به بالای 80 هزار دلار قبل از پایان سال باشد.

نیکیتا رودنیا، یکی از بنیانگذاران 8848 Invest نیز در مورد برگزاری تجمع بابا نوئل اطمینان دارد و می گوید:

علی‌رغم ناکامی‌های آشکار تا کنون، بیت‌کوین همچنان در مسیر بسته شدن سال به قیمت 70،000 دلار در هر سکه قرار دارد و در صورت دستیابی به این موفقیت، ممکن است قبل از اصلاح بزرگ شاهد باشیم که سکه در اوایل سال 2022 به 75،000 دلار برسد.

جالب است که اتر در حال حاضر عملکرد بهتری دارد. نسبت ETH/BTC بالاترین میزانی است که از اواسط ماه مه تاکنون بوده است و با توجه به CoinGecko، 0.082 BTC در هر ETH یا حدود 12 ETH در هر BTC است. این می تواند منجر به افزایش قیمت اتریوم در ماه دسامبر شود.

پس از بررسی عمیق الگوهای زنجیره ای، گلاسنود به این نتیجه رسید که سرمایه گذاران بیت کوین در موقعیت های سودآورتری نسبت به اصلاحات ماه سپتامبر قرار دارند.

هم دارندگان بلندمدت و هم کوتاه مدت عرضه سودآورتری نسبت به تصحیح ماه سپتامبر دارند که به طور کلی می‌تواند برای قیمت سازنده تلقی شود.

گلس‌نود گزارش داد که نسبت کل عرضه سودآوری که توسط دارندگان کوتاه‌مدت نگهداری می‌شود از سپتامبر ۶۰ درصد افزایش یافته است. خلاصه شده است: «در شرایط بازار صعودی، این ترکیب معمولاً یک چشم‌انداز کوتاه‌مدت نسبتا سازنده را نشان می‌دهد».

بنابراین، امیدها به یک راهپیمایی بابانوئل در حال افزایش است. چنین جهشی در پایان سال را می توان به تعدادی از عوامل مانند شادی تعطیلات و افزایش نقدینگی به دلیل جوایز کریسمس نسبت داد.

با این حال، اگر تأثیر عمده‌ای بر بازارهای مالی جهانی داشته باشد و محدودیت‌های بیشتری اعمال شود یا محتمل به نظر برسد، می‌تواند نوع جدید Omicron را بر حزب تحمیل کند. به گفته نزدک، سرمایه گذاران ممکن است در حال حاضر در حاشیه باشند تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد سویه ویروسی جدید مشخص شود.

در روند صعودی، بیت کوین در این زمان در سال گذشته تنها با 18،857 دلار معامله می شد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *