خبر فوری: شبکه بیت کوین ارتقاء سافت فورک تپ روت با موفقیت انجام داد.

سافت فورک Taproot مفهوم درخت نحوی انتزاعی مرکلیزه شده (MAST) را برای بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین معرفی می کند.

شبکه بیت کوین (BTC) پس از توافق 90 درصدی از ماینرها و استخرهای استخراج بین بلوک های 709،488 و 709،632، سافت فورک Taproot را با موفقیت فعال کرد. این نقطه عطف نشان دهنده اولین ارتقای بزرگ بیت کوین از آگوست 2017 است که راه حل اصلی لایه دو بیت کوین، شبکه لایتنینگ و شاهد جدا (SegWit) راه اندازی شد.

هدف ارتقاء Taproot بهبود قابلیت های اسکریپت نویسی و حفظ حریم خصوصی شبکه بیت کوین است. برای انجام این کار، سافت فورک مفهوم درخت نحو انتزاعی مرکلیزه شده (MAST) را معرفی می کند. طبق یک وب سایت اختصاصی Taproot که توسط توسعه دهنده برجسته بیت کوین Hampus Sjöberg اداره می شود:

«[MAST] می‌تواند به کارآمدتر و خصوصی‌تر کردن قراردادهای هوشمند فقط با فاش کردن بخش‌های مربوطه قرارداد در هنگام خرج کردن کمک کند.»

در صحبت با کوین تلگراف Sjöberg خاطرنشان کرد که فعال‌سازی Taproot نشان می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند دوباره شبکه را ارتقا دهد، که برای طول عمر شبکه بیت‌کوین بسیار مهم است. او افزود: “من فکر می کنم این بزرگترین پیروزی است.”

 که همچنین Sjöberg، توسعه‌دهنده کیف پول Blixt Wallet بیت‌کوین لایتنینگ است، معتقد است که ارتقاء Taproot امکان بررسی قابلیت‌های خارج از زنجیره را فراهم می‌کند تا بار زیادی بر گره‌های بیت‌کوین شبکه وارد نشود.

علاوه بر این، Sjöberg معتقد است که MAST همچنین می‌تواند به بهبود حریم خصوصی شبکه قدیمی‌تر لایتنینگ کمک کند «اگر پیاده‌سازی‌های Lightning تصمیم به اتخاذ Taproot داشته باشند». توسعه دهندگان پیاده سازی گره های مختلف شبکه لایتنینگ چند هفته پیش در زوریخ، سوئیس، در نشست LN Summit 2021 ملاقات کردند تا در مورد مسیرهای ارتقای احتمالی بحث کنند:

یکی از مواردی که در جلسه مورد بحث قرار گرفت این بود که آیا بهتر است لایتنینگ را در تکرارهای کوچک ارتقا دهید یا آن را به عنوان یک بسته بزرگ انجام دهید.

علاوه بر این، Sjöberg توضیح داد که چگونه کانال‌های پرداخت در شرایط عادی با استفاده از Taproot برای شبکه لایتنینگ قابل تشخیص از تراکنش‌های عادی نیستند:

نمی توان تشخیص داد که آیا تراکنش Taproot فقط یک پرداخت معمولی است یا اینکه متعلق به یک کانال لایتنینگ است. این برای قابلیت تعویض و در نتیجه مقاومت سانسور بیت کوین مهم است.

فعال‌سازی موفقیت‌آمیز Taproot به Speedy Trial نسبت داده می‌شود، یک روش استقرار سافت فورک که به ۹۰ درصد ماینرها نیاز دارد تا به‌روزرسانی به‌روزرسانی را نشان دهند. همانطور که توسط Sjöberg توضیح داده شده است، “روش سیگنالینگ در دوره های بلوک های 2016 کار می کند، به این معنی که در دوره بلوک 2016، 90٪ یا 1815 از بلوک های 2016 باید برای آمادگی سیگنال دهند.”

در حدود 13 سال عمر بیت کوین، شبکه بیت کوین تحت فورک های سخت و نرم جامعه محور متعددی قرار گرفته است. در حالی که ارتقاء Taproot هنوز ارزش خود را در زمان آینده ثابت نکرده است، شبکه لایتنینگ همچنان به ارتفاعات جدیدی دست می یابد.

در 28 سپتامبر، شبکه لایتنینگ شاهد افزایش 160 درصدی تعداد گره ها در بازه زمانی 12 ماهه بود، به علاوه جهش 170 درصدی در تعداد کانال ها از ژانویه 2021. از 11 نوامبر، ظرفیت شبکه بیت کوین قبل از سافت فورک Taproot در بالاترین سطح خود یعنی 3220 BTC، تقریباً 210 میلیون دلار بود.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *