با افزایش پذیرش، شبکه بیت کوین بلوک 700،000 را رد می کند، هنوز پا برجاست.

بلوک پس از بلوک، بیت کوین قدرت سیاست پولی قابل برنامه ریزی را برجسته می کند حتی در حالی که فراخوان های مرگ آن بلندتر می شود.

استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) در 11 سپتامبر 700،000مین بلوک خود را رسما تولید کردند و این نقطه عطفی بزرگ برای شبکه ای است که مخالفان ادعا می کنند از سال 2009 تا کنون 428 بار کشته شده است.

بیت کوین کمتر از دو سال طول کشید تا 100،000 بلوک بیشتر پس از رسیدن به نقطه عطف 600،000 در 18 اکتبر 2019 تولید کند. در زمان آخرین نقطه عطف 100،000 بلوک ، قیمت BTC کمتر از 8000 دلار ارزش داشت. امروزه ارزش یک بیت کوین بیش از 45،500 دلار است.

در زمان نگارش این مقاله، عرضه کل بیت کوین 18،812،806 بود که معادل 89.5 درصد از کل سکه هایی است که تا به حال تولید شده است. به طور متوسط، بلوک های جدید هر ده دقیقه تولید می شوند، اگرچه زمان تولید تحت تأثیر ماینرها قرار می گیرد. مشکل استخراج بیت کوین تقریباً هر دو هفته یکبار تنظیم می شود، روندی که میزان سختی استخراج دارایی دیجیتالی برای ماینرها را از سر می گیرد. با سرعت فعلی تولید بلاک، بیت کوین نهایی در حدود سال 2140 استخراج می شود.

توییتر با نقل قول از مرحوم هال فینی، یکی از پیشگامان اولیه بیت کوین و نامزد اصلی ساتوشی ناکاموتو، خالق نام مستعار این فناوری، این نقطه عطف را جشن گرفت. فینی در سال 2014 بر اثر بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS درگذشت.

بیت کوین به گونه ای برنامه ریزی شده بود که یک بازار خودتنظیمی با سیاست پولی سخت و رمزارزها شده داشته باشد که به هیچ طرف خارجی وابسته نیست. به عنوان مثال، بر خلاف فدرال رزرو ایالات متحده، که می تواند بر اندازه و نرخ رشد عرضه پول تأثیر بگذارد، بیت کوین محدودیت زیادی برای عرضه دارد و بدون ورود انرژی عظیم ماینرها ایجاد نمی شود.

در حالی که بیت کوین از حملات خود بر سر راه محیط زیست خود دعوت کرده است، مصرف انرژی شبکه بخش کوچکی از کل مصرف انرژی است. تلاش ها برای وارد کردن انرژی پاک در فرآیند استخراج تا حد زیادی موفقیت آمیز بوده است، به طوری که برخی تخمین ها ادعا می کنند که استخراج بیت کوین در ایالات متحده بیش از 50 از انرژی تجدید پذیر استفاده می کند.

به لطف بیت کوین، رمزارزها به یک دارایی بیش از 2 تریلیون دلار تبدیل شده اند. سهم بیت کوین از بازار کلی 41، یا 857 میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *