میکسر بیت کوین چیست و چرا صرافی ها آنها را ممنوع می کند؟

ردیابی معاملات بیت کوین آسان است، مگر در مواردی که فرستنده با استفاده از میکسر ارتباط بین آدرس کریپتو آنها و هویت واقعی را مخدوش کند.

یکی از جذابیتهای اصلی رمزارزها روایتی است که استفاده از آنها ناشناس یا فرستنده را به صورت ناشناس فراهم می کند، اما این یک تصور غلط رایج در بخش است.

 در حقیقت، بیت کوین (BTC) و بسیاری از رمزارزها دیگر به راحتی قابل ردیابی هستند.

 اثبات این اوایل هفته جاری بود که در 27 آوریل، مقامات ایالات متحده مغز متفکر Bitcoin Fog را که یک سرویس میکسینگ بیت کوین مستقر در darknet است، دستگیر کردند.  مقامات پس از تجزیه و تحلیل ده سال داده های بلاکچین، قادر به دستگیری اپراتور بودند.

 نیازی نیست که یک متخصص پزشکی قانونی باشید تا بدانید که هر معامله ای به آدرس های موجود در بلاکچین بستگی دارد و آنها برای همیشه در آنجا می مانند.  در حالی که سازمان های دولتی نمی توانند آدرس IP یا داده های شخصی را از آدرس برداشت کنند، این سکه ها معمولاً برای محصولات یا پرداخت خدمات مورد استفاده قرار می گیرند.  در نهایت به فرستنده و گیرنده بازمی گردد.

 در مورد Bitcoin Fog، مجری قانون توانست هزینه های میزبانی سرور را که با استفاده از ارز دیجیتال پرداخت می شود، شناسایی کند.  سرویس های میکسر بیت کوین مانند Bitcoin Fog به کاربران امکان می دهد سکه های خود را با سایر کاربران میکس کنند و این امر تشخیص آدرس مقصد را تقریباً غیرممکن می کند.  این روابط بین ورودی ها و آدرس های خروجی را مبهم می کند و سطح بهتری از حریم خصوصی را فراهم می کند.

عملکرد کوین جوین کیف پول واسابی. منبع  WasabiWallet

خدمات میکسینگ در طیف گسترده ای از روش ها، از جمله راه حل های کاملاً متمرکز تا میکسرهای کوین جوین (Coinjoin) ارائه می شود، که با همکاری گروه زیادی از کاربران به طور خودکار و همزمان عمل می کند. حتی امکان معامله در اکسچنح های غیرمتمرکز (DEX) نیز وجود دارد تا عملا ردیابی احتمالی را غیرممکن کند.

میکسرها ها چه خطرهایی دارد

در میکسرهای متمرکز، حتی اگر از آدرس های چندامضایی استفاده شود، اگر سرویس بخواهد داده های خود را به اشتراک بگذارد یا با نقض داده مواجه شده باشد، حریم خصوصی کاربران می تواند به خطر بیفتد.

CoinJoin با ترکیب ورودی چندین کاربر در یک تراکنش، این مشکل را حل کرد. این سرویس سپس این سکه ها را می گیرد، آنها را به صورت معامله در می آورد و هر شرکت کننده را قبل از پخش به شبکه امضا می کند. سپس این معاملات در یکی ادغام می شوند و هر کاربر در ازای آن مقدار اصلی را بدست می آورد. با این حال، هیچ کس نمی تواند منشا آن سکه ها را ببیند، حتی نهادی که معامله را ادغام می کند.

اگرچه کوین جوین کاملا غیرقابل ردیابی نیست، اما حریم خصوصی قابل قبولی را ارائه می دهد و هیچ کس نمی تواند تعیین کند که کدام خروجی مربوط به کدام کاربر است. هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد، تشخیص این ارتباط سخت تر می شود.

عملکرد کوین جوین کیف پول واسابی. منبع  WasabiWallet

برخی از کاربران رمز ارز نیز برای ارسال رمز به کیف پول خود نیاز به ناشناس بودن دارند، و کیف پول Wasabi مدت زیادی است که برای ویژگی های تعبیه شده CoinJoin استفاده می شود.

در حالی که زیرساخت های آن از نظر فنی متمرکز است، اما طراحی آن اطمینان می دهد که اپراتورها نمی توانند کاربران را از نام خود حذف کنند یا وجوه سرقت کنند. در حال حاضر ، کیف پول Wasabi فقط برای راه حل های دسک تاپ در دسترس است، بنابراین همانطور که در مورد رمزارزها اتفاق می افتد، از کلون ها بر حذر باشید!

سرویس مشابهی توسط کیف پول Samourai ارائه می شود که سرویس میکسینگ Chaumian CoinJoin ،  به نام Whirlpool را نیز ارائه می دهد. برای دستیابی به یک راه حل کاملاً محرمانه، کاربران باید کیف پول Samourai را به نود کامل بیت کوین خود متصل کنند. با این وجود نسخه دسک تاپ و موبایل را ارائه می دهد.

حتی اگر این خدمات میکسر در بیشتر حوزه های قضایی غیرقانونی نباشد، برخی از صرافی ها ممکن است از ارائه خدمات به کاربرانی که با آدرس های سرویس های میکسینگ کوین در ارتباطند خودداری کنند.

البته روز به روز افراد بیشتری به اهمیت دستیابی به حریم خصوصی برای محافظت از خود پی می برند بنابراین اکسچنج های کمتری این خدمات را برای مشتریان خود ممنوع خواهند کرد.

نظرات بیان شده در اینجا صرفاً نظرات نویسنده است هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک است، هنگام تصمیم گیری باید تحقیقات خود را انجام دهید.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *