رمزارز زیلیکا (Zilliqa) چیست؟

هر کسی که در بلاکچین بیت کوین معامله کرده باشد از مدت زمان تأیید معاملات آگاه است. در واقع، معاملات بیت کوین بسته به میزان متقاضیان، از 10 دقیقه تا یک روز ممکن است طول بکشد. یکی از کارهایی که رمز ارز باید انجام دهد سرعت است. این هدفی است که هنوز برای بیت کوین و در واقع اکثر بلاکچین ها محقق نشده است.

به هر حال، بسیاری از بلاکچین ها پس از بلاکچین بیت کوین بازسازی شده اند. نتیجه همان معاملات کند و زمان انتظار است. زیلیکا (Zilliqa) با ساختارشکنی در مورد مفهوم فعلی بلاکچین، این مورد را تغییر می دهد.

تاریخچه:

رمز ارز زیلیکا توسط اساتید بهترین دانشگاه های کالیفرنیا و سنگاپور خلق شد. مدیر ارشد فنی پروژه زیلیکا فردی با نام آمریت کومار بود که به عنوان یکی از پژوهشگران ملی از دانشگاه سنگاپور بود. این پروژه مدیران دیگری نیز همچون: یوغی جیا، مکس کانتلیا دارد. این ارز در سال 2017 به صورت رسمی وارد بازار شد و در دسترس عموم قرار گرفت. در سال 2019 این رمز ارز بلاک چین انحصاری خود را ایجاد کرد و وارد بلاک چین انحصاری خود با نماد ZIL شد. در ابتدا زمانی که زیلیکا وارد بازار شد، بر روی بلاکچین اتریوم، فعالیت خود را آغاز کرد. عرضه اول کوین ها، به توسعه دهندگان کوین کمک بسیار مناسبی می کند.

زیلیکا چیست؟

زیلیکا (Zilliqa)یک بلاک چین است که توانایی پردازش هزاران معامله رمزنگاری در هر ثانیه را دارد. این کار با استفاده از روش خرد کردن امکان پذیر است. Sharding به هیچ وجه مفهوم جدیدی نیست و برای بلاکچین اختراع نشده است. این تکنیک برای مدتی وجود داشته است و عمدتا برای پارتیشن بندی پایگاه های داده استفاده می شود تا بارهای کار را کنترل کند.

مشکل مقیاس پذیری بلاک چین ها و راه حل ارایه شده برای این مشکل توسط زیلیکا (Zilliqa)

بلاکچین فعلی، همانطور که ما آن را می شناسیم، از حالت تأیید معامله استفاده می کند که از زمان آغاز به کار با مقیاس پذیری مقابله کرده است. این به دلیل هزاران گره در هر شبکه بلاکچین است که دستیابی به اتفاق نظر را دشوار می کند. سرعت یک شبکه با بزرگ بودن آن رابطه عکس دارد. هرچه شبکه بزرگتر باشد، گره های بیشتری باید در مورد تراکنش ها به توافق برسند و تأیید آنها را کند می کنند. بلاکچین بیت کوین را در نظر بگیرید. هرچه تعداد بیشتری از کاربران از شبکه استفاده می کنند، کندتر شده و هزینه تراکنش افزایش می یابد. علاوه بر این، کسانی که می خواهند سریعتر تأیید شوند مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای گرفتن اولویت اول هستند. این نه تنها گران است، بلکه مغایر ماهیت دموکراتیک و دسترسی برای همه ارزهای دیجیتال است.

بلاک چین اتریوم، دومین رمز ارز محبوب، همچنین دارای یک مشکل مقیاس پذیری ذاتی است. این را بهترین توصیف نمایی Cryptokitties نشان می دهد ، که به موجب آن سازندگان بازی مجبور شدند هزینه های معامله را افزایش دهند تا حداقل از ازدحام شبکه بکاهند. این نشان داد که چگونه شبکه نمی تواند از پس بازدیدهای گسترده برآید. در حال حاضر ، بیت کوین و اتریوم، با 7 و 15 تراکنش در ثانیه ، قادر به رقابت با سیستم های پرداخت سنتی مانند Visa نیستند که تا 1700 تراکنش در ثانیه انجام می شود.

اکنون راه حل هایی که برای مسئله مقیاس پذیری بلاکچین ارائه شده اند، برای طولانی مدت پایدار نیستند. یکی از این موارد انتقال بخشی از داده های معامله به خارج از زنجیره است. سایرین اندازه بلوک را افزایش می دهند تا بتوان برای همه دور معاملات اجماع ایجاد کرد.اینها راه حلهای کمک باند هستند که مشکل اساسی را برطرف نمی کنند. راه حل ایده آل کل تعمیرات اساسی است به طوری که میزان گره های اجماع با اندازه شبکه ارتباط مثبت دارد.

زیلیکا (Zilliqa) با طراحی مجدد کل بلاکچین از ابتدا توانسته است  مشکل مقیاس پذیری را حل کند. این مدل جدید شامل اجماع ترکیبی است که با هر 600 گره جدید که به شبکه می پیوندند، باعث افزایش توان شبکه می شود.

از نظر تئوری، به ازای هر 600 گره جدید، با تقسیم کار، توان عملیاتی زیلیکا (Zilliqa)  افزایش می یابد. در عمل، یک شبکه در حال افزایش (بگذارید بگوییم 1 میلیون گره) می تواند مشکلات را برطرف کند. با این حال، هنوز هیچ شبکه ای به 1 میلیون گره نرسیده است. هم بیت کویون و هم اتریوم در حال حاضر ده ها هزار گره دارند. حتی با این تعداد، آنها فقط می توانند به طور متوسط ​​3-15 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کنند. در مقابل، با تنها 1800 گره، زیلیکا (Zilliqa) توان خروجی 1218 TPS دارد. وقتی این تعداد به 3600 گره برسد و دو برابر شود، زیلیکا (Zilliqa) می تواند تا 2 ، 488 TPS را اداره کند.

 جمع بندی مزایای زیلیکا (Zilliqa)

اولین بلاکچیین که پروتکل اصلی بلاکچین در هنگام گسترش شبکه، باعث افزایش قدرت آن می گردد زیلیکا می باشد و مزیت اصلی این رمز ارز آن است که مجموعه جدیدی از پروتکل ها را فعال کند. با این حال، اکنون آن را به زیرساخت های در مقیاس بزرگ ساخته شده است که بر اساس چندین ایده جدید است. Sharding به فناوری تقسیم اتوماتیک شبکه بزرگی از رایانه ها به شبکه های فرعی و بدون مجوز متمرکز، به روشی کاملاً غیرمتمرکز اشاره دارد.

بنابراین به جای پردازش هر گره، تک تک تراکنش ها، کار به گروه هایی از گره ها تقسیم می شود که هرکدام به تراکنش خود توجه دارند و به سادگی نتایج را با گروه بزرگتر به اشتراک می گذارند واین گره های گروه بندی شده نتایج خود را ترکیب می کنند تا پس از رسیدن به اجماع در نتایجشان، بلوکی به بلاکچین زیلیکا اضافه کنند.

بهبود دیگر آن ایجاد پهنای باند شبکه مصرف شده توسط هر یک از این انجمن ها با استفاده از برخی الگوریتم های رمزنگاری جدید است. این الگوریتم ها مبتنی بر تجمیع امضا هستند و بدین ترتیب نوآوری هایی در مورد نحوه ارائه قراردادهای هوشمند بر روی این پلتفرم دنبال می شوند.

توکن زیلیکا (ZIL)

زیلیکا برای خود یک توکن مخصوص دارد. همانند سایر پلتفرم های برنامه غیرمتمرکز نظیر اتریوم یا نئو، توکن زیلیکا (ZIL) نیز به عنوان مشوق و جایزه ماینینگ، گس مورد نیاز برای انجام قراردادها و هزینه تراکنش ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اواخر سال ۲۰۱۷، زیلیکا ۱۲ میلیون دلار به صورت اتر در جذب سرمایه خصوصی به دست آورد. پس از جذب سرمایه خصوصی، افزایش قیمت اتر منجر به این شد که ۱۲ میلیون دلار به ۲۰ میلیون دلار افزایش یابد. با رسیدن به این رقم، زیلیکا به جامعه خود گفت که دیگر به فروش عمومی نیازی نیست. هرچند به دلیل علاقه عمومی، زیلیکا در ژانویه ۲۰۱۸ تعداد ۴,۴۴۵ اتر به فروش عمومی اختصاص داد.

توکن زیلیکا (ZIL) در حال حاضر در صرافی های هیوبی (Huobi)، اتردلتا و gate.io و آی دکس (Idex) وجود دارد.

نحوه خرید و فروش رمز ارز زیلیکا (Zilliqa)

برای خرید رمزارز زیلیکا (Zilliqa) و فروش رمزارز زیلیکا (Zilliqa) همانند دیگر رمز ارزها می توان ازطریق صرافی های آنلاین معتبر که از این ارز پشتبانی می کنند اقدام کرد. یکی از این صرافی ها که شما می توانید راحت خرید و فروش رمزارز زیلیکا را انجام دهید تبادل رمزینه است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *