ارز دیجیتال نم (NEM) چیست؟

نم (NEM) یا جنبش اقتصاد جدید، یک بلاکچین هوشمند و پیشرفته از نظر فناوری است. نم نه تنها یک آلتکوین جدید است، بلکه کدهای بلاک چین نم به صورت ۱۰۰ درصدی اختصاصی هستند نم که خود را بلاکچین Smart Asset می نامد، یک بستر فناوری است که به دنبال راهی کارآمد برای مدیریت آسان دارایی ها و داده ها با هزینه کم است.

بیایید عملکرد نم، ویژگی ها، مزایا و کاربردهای بالقوه آن را بررسی کنیم.

نم (XEM) چیست؟

 نم (NEM) در مارس 2015 به عنوان یک نسخه fork-out از NXT، یکی دیگر از پلتفرم های شبکه ارزهای مجاز و پرداخت مبتنی بر بلاک چین، تکامل یافت. این سازمان توسط یک سازمان خصوصی مستقر در سنگاپور به نام NEM.io Foundation اداره می شود. NEM.io تصمیم به کدنویسی و ایجاد یک ساختار سریع و ارزان جدید برای نم گرفت پایگاه کد خود را برای پیشرفت نم توسعه دهد تا مقیاس پذیرتر و سریعتر شود. بنابراین یک پلت فرم جدید رمزنگاری نم ظهور کرد که کاملاً متفاوت با NXT اصلی بود.

نم ارز دیجیتال اختصاصی خود را دارد که XEM نام دارد. اگرچه XEM  به اندازه بیت کوین برای پرداخت ها استفاده نمی شود، ولی ارزش XEM رشد چشمگیری داشته و در زمان نوشتن این مقاله ارزش آن دوازدهمین ارز دیجیتال بازار در بین ارزهای دیجیتال است. نم در حال حاضر از یک کیف پول به نام کیف پول Nano wallet  پشتیبانی می کند.

ستون های بهره وری نم POI  و برداشت

نم قصد دارد یک بلاکچین “بهتر” بسازد و سعی دارد با استفاده از دو مفهوم کلیدی اثبات اهمیت (POI) و برداشت محصول به آن دست یابد.

سایر شبکه های ارز دیجیتال مانند بیت کوین از سیستم Proof-Of-Work  یا به اختصار (POW) و یا Proof-Of-  Stake  یا به اختصار POS استفاده می کنند درواقع این پلتفرم ها نیازمند یک دستگاه استخراج یا ماینینگ هستند و بدیهی که دستاورد حاصل از این استخراج نیز به ماینرها یا استخراج کننده ها می رسد.

یا برای مثال در سیستم  POW، استخراج کننده یا ماینری که دستگاه قوی تری دارد، دستاورد و برداشت بیشتر از سایر استخراج کنندگان و ماینرهای ضعیف خواهد داشت. از دیگر اطلاعاتی که پیرامون POW وجود دارد، نیاز و وابستگی شدید آن به انرژی و سوخت لازم جهت انجام عملیات استخراج است.

اما سیستم اجرا شده توسط نم یعنی POI اینگونه نیست. در واقع حرف I در این اصطلاح، بیانگر کلمه Importance  یا اهمیت بوده و حاکی از اهمیتی است که نم برای سرمایه گذاری افراد در این شبکه قائل است. نگاه نم بیشتر به سمت خرج کردن یا انتقال ارز توسط کاربرانش است نه جمع کردن و ذخیره سازی.

برای سوق دادن افراد به سمت این هدف نیز شرایطی را فراهم کرده است که طی آن منفعت بیشتری برای افراد حاصل می شود. مثلا اگر شخصی بخواهد واجد شرایط جمع آوری و تصاحب بلاک های جدید شود و بتواند به واسطه آن، مالیات مبادلات خود را دریافت نماید، لازم است که مبلغ 10000 XEM را به حساب شخص دیگری انتقال دهد.

کاربرد ارز دیجیتال نم (NEM)

نم مجموعه ای از قابلیت های هر دو بلاک چین عمومی و خصوصی را دارد. این پلتفرم بستری برای مبادلات هر نوع دارایی و ارز را فراهم آورده است. زمانی که از عبارت «هر نوع دارایی» استفاده می کنیم در واقع منظورمان هر چیزی اعم از فایل ها، توکن ها، قرارداد ها و هر نوع دارایی است که یک نفر ممکن است نیاز به انتقال آن به شخص دیگری در نقطه دیگری از جهان داشته باشد.

امروزه افراد این قابلیت را ندارند که بتوانند ارز یا وجهی را از حساب پی پال خود به حساب ونمو شخص دیگری را انتقال دهند. بنابراین پلتفرم نم این قبیل قابلیت ها را برای افراد در سرتاسر جهان فراهم آورده است و این یکی دیگر از موارد مصرفی نم است.

از دیگر مواردی که می توان از نم برای آن ها بهره برد، قابلیت رأی دادن به صورت محرمانه، ثبت نام ها و دریافت اطلاعات شخصی افراد برای پروژه هایی خاص است. قراردادها، اطلاعات مربوط به ملاقات های محرمانه کمپانی ها و پروژه ها و مواردی از این دست، سایر امکاناتی است که نم در اختیار کاربران و اعضای خود در سرتاسر جهان قرار داده است

نحوه خرید ارز دیجیتال نم (NEM)

برای خرید ارز دیجیتال نم که با نام XEM شناخته می شود. به صرافی های آنلاین معتبر مراجعه کنید که به راحتی تبادل رمزینه اینکار را برای شما انجام میدهد.

سخن پایانی:

نم، سیستمی واقعا فوق العاده ارائه می دهد می توان شاهد آینده درخشان این ارز دیجیتال در دنیای رمز ارزها بود. که تضمین می کند در چشم انداز اقتصاد مبتنی بر بلاک چین، نقشی کلیدی خواهد داشت. راحتی در پیاده سازی، انعطاف پذیری و سیستم گواه اثبات اهمیت منحصر به فرد آن، نم را تبدیل به پلتفرمی جذاب برای توسعه دهندگان یا شرکت هایی که به دنبال استفاده از راه حل بلاک چین هستند، کرده است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *