ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

چین لینک شبکه ای غیر متمرکز اوراکل است که قراردادهای هوشمند را قادر می سازد تا با داده ها و خدمات دنیای واقعی که خارج از شبکه های بلاک چین وجود دارد تعامل ایمن داشته باشند. با چین لینک، سیستم های سنتی که در حال حاضر اقتصاد مدرن را تأمین می کنند می توانند به صنعت بلاک چین در حال ظهور متصل شوند تا امنیت ، کارایی و شفافیت بیشتری در فرآیندهای تجاری و اجتماعی ایجاد کنند. در واقع  اطلاعاتی همچون، دمای هوا، نتیجه یک مسابقه ورزشی و …  ممکن است در برخی از قراردادهای هوشمند مورد نیاز باشد و جزو شرایط یک قرارداد هوشمند باشد. و یک شبکه بلاک چین، راهی برای کسب این اطلاعات خارج از شبکه خود ندارد. در چنین شرایطی شبکه‌های اوراکل وارد کار می‌شوند و این خلا اطلاعات خارج از شبکه بلاک چین را پر می‌کنند. در ازای دریافت این اطلاعات از یک شبکه اوراکل، باید هزینه‌ای به عنوان کارمزد پرداخت شود. رمزارز Link چنین کاربردی در شبکه اوراکل چین لینک دارد. هر درخواست کننده اطلاعات، در ازای دریافت اطلاعات خود از شبکه اوراکل، بایستی رمزارز لینک را به قرارداد هوشمند بپردازد. از این رو درخواست برای خرید این ارز دیجیتال افزایش می‌یابد. یکی از دلایل رشد بسیار زیاد قیمت Link، استقبال گسترده از شبکه چین لینک برای دریافت اطلاعات برون شبکه بود.

   بازارهای اوراکل نظیر چین لینک و آگور، داده‌های واقعی را با فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند تا فرصت‌های بیشتری را به وجود بیاورند. بعضی از افراد معتقدند چین لینک ، تحول طبیعی ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند می‌باشد

چین لینک در وب سایت رسمی خود، چین لینک را این گونه توضیف می کند

“شبکه چین لینک، ورودی‌ها و خروجی‌های معتبر غیر قابل دستکاری را برای تمامی قرارداد هوشمند پیچیده روی هر بلاک چینی فراهم می‌کند.”

تاریخچه:

هسته تیم چین لینک در یک استارتاپ قرارداد هوشمند در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. این شرکت با هدف مهار فناوری به ویژه قراردادهای هوشمند برای ایجاد تفاهم نامه‌های قرار دادی که بتواند توسط تمام شرکت کنندگان در صنعت، صرف نظر از سطح مهارت و تخصص، مورد استفاده قرار گیرد.

تلاش‌های این هسته توسط یک گروه Data Collective سرمایه گذاری واقع در سانفرانسیسکو پیگیری شد. سرگی نازاروو بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت است. او پیش از این به عنوان بنیانگذار بورس اوراق بهادار امن فعالیت کرده است. او همچنین ایمیل غیر متمرکزی با نام Cryptomail را نیز تاسیس کرده است.

استو الیس هم بنیانگذار و CTO شرکت است که قبلا در پلتفرم Secure Asset Exchange کار کرده است. تجربه وی به عنوان مهندس نرم افزار در Pivotal Labs قبل از شروع اولین فعالیت او در صنعت بلاک چین بوده است.

سومین شخص مهم این تیم،اری جولس نام دارد که همراه دو فرد دیگر اوراق سفید چین لینک را نوشته‌اند. او استاد علوم کامپیوتر در Cornell Tech و مدیر IC3 است. او در چین لینک به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.

اندرو میلر که به عنوان استادیار علوم کامپیوتر در دانشگاه illionois کار کرده است، مشاور چین لینک است. او همچنین مشاوره Tezos و Zcash نیز می‌باشد. علاوه بر این هودسون جیمسون یکی دیگر از مشاوران قدرتمند تیم است که از توسعه دهندگان برجسته اتریوم محسوب می‌شود.

در این قسمت قصد داریم برخی از کاربردهای چین لینک را به منظور درک بهتر لزوم ارتباط بین قراردادهای هوشمند و منابع اطلاعاتی خارج از بلاک چین بیان کنی:

چین لینک برای تمام مواردی که در دنیای واقعی تصورش را بکنید کاربرد دارد. از دریافت داده‌های مربوط به وضعیت آب و هوا گرفته تا حصول اطمینان از اینکه شبکه‌های پردازش پرداخت به اجرای قراردادهای هوشمند کمک می‌کنند، شبکه چین لینک قادر به استفاده از هر گونه داده خارجی و تبدیل آن به پاسخ مناسب برای بلاک چین است. همانطور که در وایت پیپیر چین لینک آمده، ارزش این شبکه در 3 مورد است:

قراردادهای هوشمند اوراق بهادار (Security Smart Contract): از چین لینک می‌توان برای قراردادهای هوشمند و اوراق قرضه بر اساس نرخ سود مشتقات ارزی استفاده کرد. این نوع قراردادها به داده‌های در دسترس درون وبسایت‌های مالی مختلف متکی بوده و برای گزارش قیمت بازار و دیگر فعالیت‌ها، بهAPI ها نیاز دارند.

قراردادهای هوشمند بیمه (Insurance Smart Contract): از داده‌های منابع خارجی می‌توان برای تعیین خسارات بیمه استفاده کرد. خوراک داده حاصل از دستگاه‌های IoT (مبتنی بر اینترنت اشیاء) را می‌توان برای تعریف وقایع مشمول بیمه و نیاز به پرداخت خسارت به افراد را تعریف کرد.

قراردادهای هوشمند معاملات مالی (Trade Finance Smart Contract): این نوع قراردادها برای تائید تکمیل ملزومات قراردادی کاربرد داشته و داده‌های مورد نیاز آن‌ها توسط GPS یا سیستم ERP زنجیره‌های تامین فراهم می‌شود.

موارد دیگر از کاربرد چین لینک استفاده از آن جهت سیستم های پرداختی است. همانطور که می دانید، در قراردادهای هوشمند، امکان پرداخت با استفاده از ارز دیجیتال انحصاری بلاک چین مربوطه آن قرارداد، کار آسانی است. اما نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که قراردهای هوشمند برای اینکه بتوانند در دنیای واقعی مورد استفاده قرار بگیرند و کاربردی تر شوند باید بتوانند روش های پرداخت متنوع تری را پوشش دهند. چین لینک این امر را ممکن می سازد. و یکی دیگر از امکانات ارز دیجیتال چین لینک امکان اتصال قراردادهای هوشمند به سیستم های بانکی موجود و ایجاد اپلیکیشن هایی است که در سیستم های مالی سنتی امکان پذیر نیست .در این حالت توسعه دهندگان قراردادهای هوشمند ، اطلاعاتی از قبیل حساب های بانکی مشتریان ، سپرده گذاری ها و … را از بانکهای جهانی در قراردادهای هوشمند قرار می دهند و همچنین قادرند از مزایای پرداخت بین المللی سوئیفت نیز بهره ببرند. و همچنین قابلیت دسترسی آسان به قراردادهای هوشمند توسط ارائه دهندگان کارت های اعتباری توسط ارز دیجیتال چین لینک امکان پذیر است و از این طریق می توان شبکه های پرداختی شبیه پی پال ایجاد کرد. و استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف در قراردادهای هوشمند در واقع چین لینک این قابلیت را مهیا می سازد که پلتفرم های ارائه دهنده قراردادهای هوشمند، پرداخت خود را در دفتر کل توزیع شده هر ارز دیجیتال دیگری انجام دهند. در نتیجه افرادی که یک قرارداد هوشمند را راه اندازی می کنند، می توانند پرداخت های خود را با بیت کوین ، نانو، ریپل و یا هر ارز دیجیتال دیگری انجام داد. و در آخر چین لینک با ارائه یک روش جدید جهت طراحی صرافی های غیر متمرکز ، امکان دسترسی قراردادهای هوشمند را به حساب هایی که خارج از زنجیره بلاک چین مورد نظر هستند را بدون اتصال کیف پول به صرافی، برای هر دو طرف معامله فراهم می آورد.

 در حال حاضر ارز دیجیتال چین لینک بر روی بلاک چین اتریوم قرار داشته و از اتصال به سایر برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم پشتیبانی می‌کند و توکن LINK از استاندارد ERC20 پیروی می کند. از این رو این ارز قابل استخراج نیست. همچنین چین لینک  به زودی از شبکه‌های بلاک چین بیشتری پشتیبانی خواهد کرد؛ زیرا قابلیت همکاری و مشارکت، هدف و تمرکز کل پروژه می‌باشد

 از آنجایی که توکن چین لینک ERC20 است و مبتنی بر اتریوم ساخته شده است ، بنابراین با همه کیف پول های اتریوم مانند MyEtherWallet و Ledger Nano s و کیف پول های مطابق با ERC20 سازگار است. صرافی تبادل رمزینه یکی از صرافی‌های رمز ارزی است که امکان خرید و فروش چین لینک را برای کاربران فراهم کرده است.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *