ولت یا کیف پول کوینومی (Coinomi)

در این مقاله آموزش می دهیم که چگونه در کوینومی کیف پول بسازیم. در مقاله پیشین در باره کیف پول رمز ارز ها و انواع آن ها صحبت کردیم. همان طور که در مقاله پیشین گفتیم سایت های مختلفی هستند که خدمات کیف پول برای رمز ارزها ارائه می دهند. در این مقاله کیف پول کوینومی را انتخاب نمودیم چون یکی از محبوب ترین کیف پول هاست. این کیف پول امنیت بالایی دارد و رابط کاربری آن بسیار ساده است. کاربران با چند کلیک می توانند کار کردن با آن را یاد بگیرند.

ابتدا باید نرم افزار کوینومی را نصب کنید. کوینومی هم کیف پول دسکتاپ دارد و هم کیف پول موبایلی. در این مقاله کیف پول دسکتاپ را آموزش می دهیم. کیف پول موبایلی هم تقریبا به همین صورت است. برای نصب نسخه دسکتاپ به سایت کوینومی (coinomi) مراجعه کنید. برای نصب نخسه موبایلی هم می توانید به همین سایت یا به google play مراجعه نمائید.

ایجاد کیف پول (ولت)

بعد از دانلود باید ولت خود را ایجاد کنید. برای ساخت ولت روی گزینه create new wallet کلیک کنید. وقتی کیف پول را برای شما می سازد یک مجموعه 24 کلمه ای برای شما نمایش می دهد که این کلمات درواقع عبارت بازیابی (recovery phrase) کیف پول شماست. این کلمات را به ترتیبی که برای شما نمایش می دهد روی کاغذ بنویسید و در محل امن نگهداری کنید یا می توانید از صفحه عکس بگیرید و در یک فایل ذخیره کنید.

به هر صورتی که این کلمات را نگهداری می کنید باید دقت کنید که این کلمات را گم نکنید یا به دست فرد دیگری نیافتد. اگر هر اتفاقی برای ولت شما بیافتد مثلا سیستم کامپیوتری شما بسوزد یا لپتاپ شما دزدیده شود تنها راه برای بازگرداندن ولت شما در یک سخت افزار دیگر از طریق همین عبارت بازیابی است.

اگر شما این کلید را نداشته باشید هیچ کس نمی تواند به ولت شما دسترسی پیدا کند و ولت شما با رمز ارزهای داخل آن برای همیشه از دسترس خارج می شود. به همین دلیل هم هست که اگر فرد دیگری به این عبارت دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند به کیف پول شما وارد شود و تمام محتویات آن را به کیف دیگری منتقل کند. پس حتما چندین نسخه از این عبارت در مکانی امن نگهداری کنید. پس از اینکار تیک گزینه I have safely stored my recovery phrase را فعال کنید.

در این مرحله، کیف پول برای اطمینان از این که عبارت ریکاوری را به درستی ذخیره کرده اید، از شما درخواست می کند تا یک بار دیگر کلمات ریکاوری را وارد کنید. برای این منظور کلمات مشخص شده را به ترتیبی که در مرحله قبل نمایش داده شده بود، انتخاب کرده و سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

روش کار با کیف پول کوینومی

هنگامی که ولت کوینومی را باز می کنید در صفحه اول در تب Overview یک لیست از رمز ارز های موجود در ولت را به شما نمایش می دهد. در قسمت بالا سمت راست معادل موجودی ولت به دلار را نمایش می دهد.

صفحه اول ولت کوینومی

نقل و انتقال رمز ارز در ولت کوینومی

برای نقل و انتقال رمز ارز ها در ولت کوینومی باید به تب ولت (wallet) بروید. در این تب گوشه بالا سمت راست دو کلید وجود دارد. کلید ارسال (send) و دریافت (receive).

تب ولت در کوینومی

دریافت رمز ارز

برای دریافت رمزارز باید روی دکمه receive کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه آدرس عمومی کیف پول شما را نمایش می دهد. با این آدرس هر کسی می تواند به کیف پول شما رمز ارز انتقال دهد. هم می توانید از کیو آر کد استفاده کنید و هم این که با گزینه گوشه صفحه آدرس را کپی کنید و در محلی که آدرس شما را می خواهد وارد کنید.

آدرس عمومی ولت کوینومی

ارسال رمز ارز

برای ارسال رمز ارز به دیگران باید روی گزینه send کلیک نمائید. در پنجره نمایش داده شده باید آدرس ولت دریافت کننده رمز ارز را بنویسید. در کادر پائین هم مقدار رمزارزی که می خواهید انتقال دهید را وارد نمائید.

ارسال رمزارز در ولت کوینومی


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *