اطلاعات جامع در مورد توکن ای او اس یا EOS

ای او اس یا EOS چیست؟ برای آشنا شدن شما با EOS مقاله ای آماده کردیم که می توانید در مورد این ارز اطلاعات کسب کنید. ای او اس یا EOS یک شبکه بلاکچین و نام یک ارز رمزپایه غیر قابل استخراج است که با عمر کمی که نسبت به ارزهای برتر دارد تبدیل به یکی از برترین ارزهای دیجیتال از نظر حجم بازار شده و در لیست ده ارز برتر مارکت کپ (در زمان نوشته رتبه ۷ را دارد) قرار گرفته است. این ارز که با نام ایاس نیز شناخته می شود، به عنوان اولین ارز رمزپایه موسسه تحقیقاتی در چین عنوان شده است. از این رو حتی بالاتر از ارزهایی همچون بیت کوین یا اتریوم ایستاده است. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد EOS به شما ارائه دهیم و نکاتی را در خصوص ارزش خرید و یا سرمایه گذاری در آن به اطلاعتان برسانیم.

EOS یکی از پروژه های جدید بلاک چین است که برای ورود به بازار ارزهای رمزنگاری شده طراحی شده و هدف آن ساختن شبکه ای است که قادر به پردازش تعداد زیادی تراکنش در ثانیه است. ICO یا عرضه اولیه آن، به دلایل متعددی جالب بنظر می رسد.

ICO: روشی برای پروژه های جدید ارزهای رمزنگاری شده است که اگر با عرضه اولیه سهام در بورس آشنا باشید عملکرد مشابهی دارد.

دلیل جالب بودن عرضه اولیه در ارز ای او اس این است که ICO آن در ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شد و در حدود ۳۵۰ روز ادامه داشت و به عنوان طولانی ترین ICO در دنیای ارزهای رمزنگاری شده ثبت شد. دلیل این طولانی شدن برای آن بود که تیم پشتیبانی این ارز رمزنگاری شده قصد داشت برای همه فرصتی در ورود و خرید EOS ها ایجاد کند. شرکتی که EOS را پشتیبانی می کند block.one می باشد که در بسیاری از پروژه های مختلف بلاک چین و حوزه تکنولوژی مشغول به فعالیت است.

این روزها بلاک چین ای او اس (EOS) برای تبدیل شدن به یک سیستم عامل غیرمتمرکز برای پوشش تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز، به شدت درحال توسعه و پیشرفت است. به نظر بسیار شگفت انگیز است، اما آنچه که واقعا جلب توجه کرده است دو ادعای است که آنها دارند:

  • قصد دارند تا کارمزدهای تراکنش‌ها را برای همیشه حذف کنند.
  • مدعی هستند که پلتفرم آن‌ها خواهد توانست میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه انجام دهد.

EOS چگونه کار می کند؟

EOS اغلب به عنوان رقیب سرسخت اتریوم شناخته می شود. این به آن معناست که همه کارهایی که اتریوم می تواند انجام دهد، EOS میتواند بهتر از آن را انجام بدهد. اتریوم و EOS هر دو قادر به میزبانی dApps (برنامه های کاربردی غیر متمرکز) هستند که توسط قراردهای هوشمند پشتیبانی می شوند. با این حال، تفاوت اصلی که این دو با هم دارند مربوط به مقدار پردازش آنها در زمان های خاص است.

برنامه‌های غیرمتمرکز دارای چه ویژگی هایی هستند؟

پشتیبانی از تعداد زیادی کاربر
یک برنامه غیرمتمرکز باید به اندازه ای مقیاس پذیر و قابل گسترش باشد،‌که میلیون‌ها کاربر را به صورت همزمان قادر به استفاده از آن باشند. این مورد برای برنامه‌های غیرمتمرکزی که می‌خواهند با رقبای قدرتمندی رقابت کنند، بسیار ضروری است.

استفاده از آن باید رایگان باشد
استفاده از این پلتفرم ها باید رایگان باشد و فقط باید برای پرداخت خدمات بین یکدیگر نیاز به پرداخت توکن باشد.

ارتقا باید به آسانی صورت پذیرد
یک پلتفرم خوب غیرمتمرکز باید امکان ارتقای بی دردسر برنامه‌ها را به توسعه دهندگان دهد. همچنین باگ‌های یک برنامه نباید روی پلتفرم اصلی تاثیر گذار باشد.

بدون لگ زدن و وقفه کار کند
یک پلتفرم غیرمتمرکز باید آنقدر بهینه و کاربردی باشد وقت استفاده کنندگان خود را تلف نکند.

عملکرد موازی داشته باشد
یک پلتفرم خوب و مطمئن باید بتواند برنامه ها را برای صرفه جویی در زمان به صورت موازی و همزمان با یکدیگر اجرا کند.

عملکرد پیوسته داشته باشد
یک برنامه تا زمانی که در حال انجام است و کاربری داشته باشد، نباید متوقف شود.

حالا به بحث نحوه اعتبار دهی تراکنش ها در ای او اس می‌رسیم. همانطور که احتمالا می‌دانید، اولین مکانیزم اعتبارسنجی اثبات کار یا همان استخراج بود که توسط بیت کوین، اتریوم و بسیاری ارز ارزهای دیجیتال دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در اثبات کار مراحل زیر دنبال به این صورت انجام می پذیرد:

استخراج کننده (ماینر) محاسبات رمزنگاری را انجام و پس از تایید یک تعداد از تراکنش‌ها در یک بلاک قرار گرفته و به بلاک چین آن شبکه اضافه می‌شود. این روند برق و قدرت پردازشی زیادی را طلب می‌کند. برای تضمین امنیت، سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است تا محاسبات با گذر زمان سخت تر گردد. در اصل بررسی معتبر بودن یک بلاک آسان است، اما سیستم طبق قواعدی که برای آن مشخص شده، برای حفظ پایداری شبکه، به عمد محسبات را سخت تر و سخت تر می‌کند.

EOS از الگوریتم اثبات سهام نمایندگی شده (DPOS) برای اعتبار سنجی تراکنش های خود استفاده می‌کند. ابتدا لازم است که کمی با اثبات سهام آشنا شوید.

در اثبات سهام، به جای ماینرها دارندگان ارز اعتبار سنجی را انجام می دهند و دیگر نیاز به سخت افزار قوی یا مصرف برق نیست. این کار این‌گونه انجام می پذیرد که: دارندگان ارزدیجیتال مربوطه، مقداری یا همه ارزهای دیجیتال خود را به شبکه تخصیص می‌دهند. آنها اعتبارسنجی بلاک‌ها را آغاز خواهند کرد. هرکدام دارای مقدار بیشتری از آن ارز دیجیتال باشد، تعداد بیشتری بلاک را می تواند تایید کند و پاداش بلاک را برای خود دریافت می‌کند. در اثبات کار یا استخراج تنها راه از بین بردن شبکه، داشتن بیش از ۵۰ درصد از محاسبات آن شبکه است (به آن حمله ۵۱ درصدی نیز میگویند) و همینطور در اثبات سهام نیز تنها راه نابودی شبکه داشتن بیش از ۵۰ درصد توکن های ارزی موجود آن شبکه است.

اثبات سهام نمایندگی شده با اثبات سهام چه تفاوتی دارد؟
توسعه دهندگان شبکه ای او اس، زیرساخت غیرمتمرکزی ارائه می‌دهند که هرکسی قادر به ساخت بلاک چین مربوط به خودش روی آن است. هر توسعه دهنده می‌تواند برای خودش توکن جدیدی بسازد یا اینکه از توکن‌های مربوط به EOS استفاده کند. به عبارت ساده تر بر خلاف سیستم های اثبات سهام که همه در اعتباردهی به بلاک ها نقش دارند و پاداش دریافت می‌کنند، در سیستم اثبات سهام نمایندگی شده، استفاده کنندگانی که دارای توکن‌های مربوطه هستند، به طور خودکار به ۲۰ نماینده رای می‌دهند. نمایندگان نیز از ایجاد بلاک، پول خوبی دریافت می‌کنند. از این رو انگیزه برای نماینده شدن بین آنها زیاد می‌شود. برای نماینده شدن باید شرایطی خاص مانند قدرت پردازشی بالا، در اختیار داشتن تعداد زیادی توکن و … وجود داشته باشد. بنابراین رقابتی برای بهتر بودن و جلب رضایت استفاده کنندگان از آن ایجاد می‌شود.

اگر نماینده ای نتواند کار خود را درست انجام دهد، از رای گیری حذف شده و نماینده دیگری جای او را می‌گیرد. این رویه باعث سرعت تراکنش ها بیشتر شود و کارمزد تراکنش‌ها هم از ناچیز شود. رویه ای که در NEO هم تقریبا شاهد آن هستیم.

از کجا EOS بخریم؟

برای خرید توکن‌های EOS روش های زیادی وجود دارد.

به طور کلی برای علاقه مندان دو راه برای خرید EOS وجود دارد :

۱- خرید مستقیم با ارزهای سنتی مانند ریال یا دلار (شما میتوانید برای خرید ای او اس و یا فروش ای او اس از تبادل رمزینه استفاده کنید)

۲- تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر(بیت کوین، اتریوم، لایت کوین) به EOS

برای تبدیل ارزهای دیگر به EOS شما می توانید از صرافی های بایننس، کوین اکس و … که البته باید ریسک بسته شدن حساب خود را به جون بخرید. پس خرید مستقیم از صرافی با ریال راه کم ریسک تری می باشد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *