تتر (Tether) چیست؟ مزایا و معایب استفاده از آن

Tether یا (USDT) یک مبنای رمزنگاری است که ارزش آن به ارزش دلار آمریکا است. ایده این بود که یک رمزنگاری پایدار ایجاد شود که بتواند مانند دلارهای دیجیتال استفاده شود. سکه هایی که برای این منظور از یک جایگزین دلار پایدار استفاده می کنند، “سکه های پایدار” نام دارند. Tether محبوب ترین سکه پایدار است و حتی به عنوان جایگزینی دلار در بسیاری از صرافی های محبوب عمل می کند. با توجه به سایت خودشان، تتر تبدیل پول نقد به ارز دیجیتال تتر را به ارزش سکه، به قیمت ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، یورو و ین انجام می دهد.

USDT یک توکن و دارایی ارزدیجیتال است که از طریق پروتکل Omni Layer Pro در بلاک چین بیت کوین تولید شده است. این ارز در سال ۲۰۱۵ به نام Realcoin (سکه واقعی) راه اندازی شد و امروزه با ارزش حدودی ۲ میلیارد دلار در حال مبادله است. به نوعی کیف پول اصلی این توکن، سایت Tether است . توکن های USDT می تواند مانند بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر منتقل، ذخیره و یا برای خرید استفاده شود. با توجه به گزارش کوین مارکت کپ در ماه نوامبر سال 2017 این ارز دیجیتالی با هک شدن ۳۱ میلیون دلاری ضربه شدیدی خورد.

چه کسی مسئول این ارز دیجیتالی است؟

توکن های تتر توسط شرکت Tether Limited پشتیبانی می شود. یک شرکت مستقر در جزایر ویرجین بریتانیا است. وب سایت تتر می‌گوید که این ارز در هنگ کنگ به ثبت رسیده و با دفاتر گوناگون در ایالات متحده در حال فعالیت است. این شرکت دارای تیم مدیریتی مشابه با بیتفینکس (Bitfinex) است، بیتفینکس یک صرافی دیجیتالی در هنگ کنگ است. این صرافی یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتالی در جهان است. ژان ولدر (Ludovicus van der Velde) مدیرعامل هر دو شرکت بیتفینکس و تتر است و فیلیپ پاتر مأمور اصلی امورات استراتژیک هر دو شرکت است.

جوانب مثبت و منفی تتر (USDT)

تتر مانند دیگر رمزینه ها از بلاک چین استفاده می کند. ولی بر خلاف دیگر رمزینه ها “100٪ با حمایت از دلار” می باشد (دلار در اختیار دارد). به عنوان مثال هر Tether باید با دلار نگه داشته شده در ذخیره به نسبت 1:1 متناسب باشد. در حالت ایده آل، این به این معنی است که تتر با قیمت 1 دلار در هر معادله ارزش گذاری می شود و می تواند به جای یک دلار استفاده شود. با این حال، در عمل، قیمت تمایل به نوسان کمی دارد.

استفاده اصلی از تتر این است که بر خلاف ماهیت پر نوسان رمزینه ها از ثبات قیمتی بالایی برخوردار است و به مبادلات صرافی هایی که نمی توانند از بانک ها استفاده کنند، نقدینگی می دهد.

با استفاده از USDT شما می توانید به یک سکه که دارای ارزش پایدار مانند دلار دسترسی سریع داشته باشید. به عنوان مثال هنگامی که ارز دیجیتال مانند بیت کوین در شرایط بی ثباتی قرار می گیرند برای نگه داری ارزش موجودی خود می توانید آن را به تتر تبدیل کنید تا از نوسان های زیاد در امان نگه دارید.

با این حال، همه چیز خوب در مورد Tether به یک طرف، تتر مشکلاتی نیز دارد.

واقعیت این است که ملاحظات و نگرانی های واقعی در مورد تتر وجود دارد که هر کاربر حداقل باید از آن آگاهی داشته باشد. نگرانی وجود دارد که بدست آوردن fiat برای USDT ممکن است در بعضی موارد نتواند کار کند. نگرانی وجود دارد که اقتصاد رمزنگاری در حال حاضر “تقلبی” به یک جایگزین دلار تا حدودی متمرکز است. نگرانی بر این اساس است که برخی از افرادی که Bitfinex را اجرا می کنند نیز Tether را اجرا می کنند. نگرانی وجود دارد که Tether همیشه با نسبت 1:1 عنوان شده که ادعا می شود خدمات ندهد.

به عبارت دیگر، برخی از نگرانی ها نسبت به ماهیت متمرکز تتر وجود دارد و برخی نگرانی ها در مورد این واقعیت وجود دارد که مردم به هیچ وجه از طریق اسناد و مدارک آن، مدارک عمومی و ممیزی های عمومی که تتر ارائه می دهد، قادر به تایید کامل سیستم نیستند. مشکلات و مزایای این همه در اصل در اطراف یک مفهوم است. به عبارت دیگر، تطبیق فضای رمزنگاری به یک جایگزین دلار، تحت کنترل یک مرد متوسط ​​مرکزی، و سپس تعیین انتظارات بر اساس آن است. این امر باید حیرت انگیز باشد؛ چرا که این مسئله اعتماد و تمرکززدایی، عمدتا به دلیل رمزنگاری دقیق مشکل در تلاش برای جلوگیری از آن بود.

مشکل اصلی این است که شرکت تتر، هرچند که از تکنولوژی بلاک چین استفاده می کند، قراردادی هوشمند توزیع شده غیرمتمرکز نیست؛ آنها یک شرکت هستند که توسط افراد بالقوه ناموفق (که از ما می خواهند به آنها اعتماد کنند) اجرا می شود. همین مورد برای Bitfinex نیز صدق می کند. Bitfinex یک مبادله همکار به همتراز نیست؛ آنها یک شرکت هستند.

با این حال، بایستی نگرانی ها را کنار بگذارید و بر خط پایین تمرکز کنید: Tether به دلیل ارزش ثابت، توانایی استفاده در تجارت برای بسیاری از مبادلات عمده رمزینه و توانایی آن برای ارائه نقدینگی به مبادلات، بسیار کاربردی است. به طوری که هر کس موافق Tether است به ارزش 1 دلار، و به ویژه تا آنجا که در برگردان واقعی در سراسر مبادلات از جمله Bitfinex، تا آنجا که از ابزار تتر بیش از مسائل بالقوه آن است. نگرانی ها و ملاحظات رو باید کنار گذاشت، واقعیت این است: Tether تا به حال به خوبی کار کرده است و در جمع ۱۰ سکه برتر قرار دارد.

کیف پول های USDT

کیف پول Tether
کیف پول اصلی USDT، سایت Tether است. در این سایت با یک ثبت نام ساده می توانید آدرس کیف پول USDT خود را دریافت کنید و از صرافی های معتبر توکن مورد نیاز خود را خریداری کنید. به دلیل تحریم های موجود اسم کشور ایران در قسمت ثبت نام وجود ندارد. بنابراین برای هموطنان ساکن ایران، استفاده از این سایت پیشنهاد نمی شود.

کیف پول Tether Free Wallet
کیف پول موبایل Tether Free Wallet در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید قابل استفاده است. با مراجعه به سایت رسمی می توانید این کیف پول را روی موبایل اندرویدی خود دریافت کنید.

مطمئنا، از آنجا که همه ما در حال حاضر از مبادلات متمرکز استفاده می کنیم و به تتر نیاز داریم تا بتوانیم به نقدینگی دسترسی پیدا کنیم، ما می توانیم برخی از استدلال های قوی که USDT دقیقا همان چیزی است که دقیقا در این نقطه مبادلات ارزهای دیجیتال به آن نیاز داریم، در نظر بگیریم.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *