همکاری IBM با دو بانک بزرگ آمریکایی، تهدیدی برای ریپل؟

شرکت IBM با همکاری ۲ بانک بزرگ آمریکا قصد ورود به بازار رمزینه را دارند که به احتمال فراوان رقیب جدی برای ریپل و استلار محسوب خواهند شد.

ریپل رمزارزی است که مدت ها با ارز دیجتال خود به نام XRP در زمینه پرداخت سریع و امن در حال فعالیت است که البته از سوی تعدادی از متخصصین غیر متمرکز بودن آن مورد انتقاد قرار گرفته است، اما با این حال توانسته رتبه سوم بازار رمزینه را به خود اختصاص دهد.

آی بی ام نیز از بازیگران قدیمی دنیای فناوری جدیدا سعی کرده تا حضور پر رنگی در دنیای بلاک چین داشته باشد. حال پس از چندین پیاده سازی در این صنعت قصد ورود جدی به این بازار با همکاری دو بانک بزرگ در آمریکا دارد. به گزارش بلومبرگ غول دنیای فناوری با همکاری دو بانک بزرگ آمریکا در حال معرفی رمزارز جدیدی هستند که پرداخت سریع یکی از راهکار های آن می باشد.

البته گفتنی است که پروژه ی مورد نظر ‌IBM با به کارگیری بلاک چین استلار خواهد بود که به همین دلیل متخصصین عقیده دارند شباهت های زیادی به ریپل دارد. یکی از مباحثی که کارشناسان این روزها به چالش کشیده این است که اگر هر بانک رمزارز مربوط به خود را ارائه دهد رمزارز ریپل منسوخ می شود؟

مدیر بخش بلاک چین آی بی ام، جسی لوند در توییتی ورود شرکت آی بی ام را تایید کرد و افزود تصمیم ما زمانی جدی شد که بانک بزرگ آمریکا (JP Morgan) تصمیم گرفت با کوین پایداری (Stable Coin) به نام JPM Coin‌ وارد بازار شود. البته نام بانک هایی که IBM قصد همکاری با آنها را دارد در هیچ یک از گزارش ها قید نشده است.

حال سوای که پیش می آید چرا هیچ یک از بانک های بزرگ با ریپل همکاری نکردن؟ ریپل تا کنون با چند صد بانک همکاری کرده و پروژه هایی را در مرحله تست به بهره برداری رسانده است اما دلیل اصلی عدم همکاری قطعی بانک ها با ریپل برای خود ریپل هم آشکار است. آنها حاضر نیستن به رمزارزی اعتماد کنند که خارج از کنترلشان باشد. به همین دلیل تعداد کمی از آنها تا کنون از XRP برای پرداخت خود استفاده کردند.

البته نقش شبکه Stellar هم کمرنگ نیست در این زمینه، شبکه بلاک چین آی بی ام World Wire نام دارد که از استلار استفاده می کند. لوند از مزایای این شبکه اینگونه می گوید:

شخصا اعتقاد دارم رمز ارز ها را می توان ابزاری بسیار کاربردی در پرداخت های روزمره مد نظر قرار داد. سکه ای که ما در شبکه Lemens استفاده می کنیم استلار نام دارد اما این شبکه آمادگی افزودن رمزارزهای دیگری از جمله بیت کوین و اتریوم را هم دارد.


برای خرید پرفکت مانی، خرید بیت کوین، خرید اتریوم، خرید لایت کوین و خرید ارزهای دیجیتال دیگر می توانید به سایت تبادل رمزینه مراجعه نمایید. شما می توانید با استفاده از خرید دلار اف بی اس در بروکر FBS (بروکر اف بی اس) اقدام به خرید و هم فروش (Trade) چهار ارز برتر در سریعترین زمان کنید. همچنین می توانید فروش بیت کوین، فروش پرفکت مانی، فروش وبمانی، فروش اتریوم، فروش لایت کوین خود را با بهترین نرخ در سایت انجام دهید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته تبادل رمزینه همیشه در کنار شما هست. خوشحال می شویم پاسخگوی سوال های شما باشیم. برای اطلاع رسانی روزانه کانال تبادل رمزینه را دنبال کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *